Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svpett
Heisann
Er det noen her som har fått den nye IPHONE/Android applikasjonen til å fungere med VOC??
Det står at det bare er fra MY2012, og jeg har en MY2011 S60 med VOC, når jeg prøver å opprette en ny konto for å kunne bruke dette får jeg beskjed om at bilen ikke støtter VOC, og jeg vet at VOC fungerer.
Er det noen med 2011 VOC som kunne teste dette??

NY APP
http://www.volvocars.com/intl/sales-ser ... e-app.aspx

MVH
Svein-Egil Pettersen
Senast redigerad av 1 svpett, redigerad totalt 0 gånger.
den nya appen är riktigt riktigt grym och kan laddas ner här

http://itunes.apple.com/us/app/volvo-on ... ?mt=8&ls=1

.. sa jag att den var grym ... :D
Användarvisningsbild
av svpett
Hei
Dette står i manualen for den nye appen, hvis jeg leser dette riktig så betyr det at appen kan brukes mot en MY2011, men ikke mot selve heater start funksjonen, er dere enige i det??
Kunne noen med My2011 teste denne appen og se om dere får opprettet en konto, eller får brukt denne nye VOC appen. Jeg har testet men får beskjed i appen om at min bil ikke supporterer VOC.

"" Note for Volvo On Call MY11 owners
The Volvo On Call MY12 Mobile App cannot currently be used to control your Volvo On Call
MY11 heater, instead we refer to either the SMS option (as described in the Volvo On Call
MY11 owners pages) or by downloading an heater mobile application, see
http://www.volvocars.com/VolvoOnCall for more info how to achieve these applications to your
phone (if supported by Volvo Car Corporation). ""

MVH
Svein-Egil
av Micke008
Testade och det fungerar inte för mig heller.
Man känner sig blåst om de inte fixar en uppdatering av bilen, det borde ju gå att fixa via mjukvara. Men de vill väl inte plocka in alla bilar för att bara uppdatera detta.
av Qualia
Bör kunna uppdateras med bilens mjukvara..
Frågan är om de vill. Skulle ju vara bra i framtiden att någon volvo Verkstad kunde uppdatera den.. men vem vet..
Man känner sig.. ja.. små lurad..
Användarvisningsbild
av petkas
Har inte ens hunnit använda det gamla innan volvo går o plockar fran en ny,JAG tror att det är bara mjukvaran som behöver en lätt uppdatering. :D
Användarvisningsbild
av kave
Eftersom den tydligen kommunicerar över GRPS istället för SMS till bilen så är det väl snarare så att det är högst troligt att det INTE kommer gå till äldre än MY12.
Det är väl jättebra att Volvo ligger i framkant när det gäller sådant här.
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Men min MY11 kan väl inte endast kommunicera med SMS?
När jag klickar på VOC knappen i taket ser dem min location, vilken temperatur jag har i bilen, vad temperaturen är utomhus m.m.
Användarvisningsbild
av petkas
pratade nyss med min volvo kontakt o enligt honom så kommer det att ske så att man bara slänger dit en OBD dongle o sen uppdaterar man mjukvaran.OBS obekräftade uppgifter.
Senast redigerad av 1 petkas, redigerad totalt 0 gånger.
av Soft
Ett annet spørsmål er om det er mulig å sette på vifte, uten varme?
I disse dager er det meget aktuelt :-)
Det trenger ikke være med denne nye appen, men på generelt grunnlag..

Kim - Ipad2 - IOS 5 :-)

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]