Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magseg
Nä. Tror inte det.
Framvagnen ställdes i samma läge som den var i före bytet.

Ja... får göra om det. Alla 4:a denna gång.
/M
av blådåren
magseg skrev:Nä. Tror inte det.
Framvagnen ställdes i samma läge som den var i före bytet.

Ja... får göra om det. Alla 4:a denna gång.
/M
menar du att du bytte p-ändar och spindelled, och bara gängade in dom på "samma" ställe utan att göra en riktig framvagnsinställning efteråt ??.
av magseg
Hej.

Blådåren: Mätte innerkanter på fäljen med specialverktyg på flera punkter före byte.... den var inte jätteglapp utan började glappa så spelet var inte så stort.
Efter montering justerades allt i samma läge utifrån måtten som var avlästa i verktyget.

JE Jr: Har originalfälgarn i aluminium.

Tror på att vägen är för dålig för det är rejäla vattenspår med torrt emellan när det regnar.... det syns att det är spår. Känns även när man passerar vägen.

Har för mig att V & S 40: na var känsliga de med.... 945:an var inte så känslig... den var som 240:n.

Nä... Avvaktar. Ska besiktiga i sommar och kollar hur den ter sig på en långresa till sthlm först... den kanske drar mindre om vägen blir bättre... Vem vet.

/M
av Volvoidiot
Jag upplevde samma med min när jag fick bytt till sommardäcken i april. Däcken köpte jag nya förra säsongen, alltså körda en säsong utan det problemet med spårningen. Jag åkte tillbaks till däckfirman och fick gjort en fyrhjulsinställning och det blev bättre, dock så var det knappt någon skillnad denna gången mot förra årets hjulinställningsprotokoll. Jag fattade ingenting men den går bättre nu.
av blådåren
Då har du bara justerat toe mao.
men bytte du spindel också ?.
Tror iaf att en 4-hjulsinställning är att rekommendera.

En del däck kan som tidigare nämnts bli helt "kaiko" på en bil med viss offset på fälgar, jämfört med samma bil/däck med annan offset !!.
av magseg
Hej.
På platt-mark (typ rak parkering utan spår eller bra väg) drar den inget alls. Superstadig. Har kollat däcken och de är inte snedslitna ännu... kanske litet tidigt att se men...

Jag får göra en 4-hjulsinställning men för att se till att inget är snett så inväntar jag besiktningen först.

/M
Användarvisningsbild
av StefanT5
Fick nya däck av min däckfirma ja.
Min gick bra förra året nu i vår så gick bilen skit eftervägen.
Prata med däckfirman och de bytte till nya åt mig var något fel på de däcken ja hade sen gick bilen kanon igen.
av magseg
Nu har jag fått köra på en nylaggd bit av e4:an. Går spikrakt.
Troligtvis var det en otroligt spårig väg tidigare.

Jag uppskattar att hjulspåren är ca 5-7 cm djupa.

/M
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]