Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av m2c
#533300
Hur gick det med CCMen?

Vilka parametrar kan man ändra med denna utrustning?
Kan man ändra något med motorstyrningen t.ex (tänkte om man kunde göra den mer tollerant mot e85 t.ex)
Användarvisningsbild
av Funk
#533334
Ställer deras skiva samma stenhårt idiotiska krav som originalet på hårdvara ? Klarar enbart operativsystem senare än XP med SP3 (men inte 64 bitars) och inga alternativa skärmupplösningar än 1024*768 ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av ateist75
#533545
m2c skrev:Hur gick det med CCMen?

Vilka parametrar kan man ändra med denna utrustning?
Kan man ändra något med motorstyrningen t.ex (tänkte om man kunde göra den mer tollerant mot e85 t.ex)
Det var inte CCM som var felet tyvärr utan en servomotor som inte gav några felkoder (värmestyrning vänster sida), jag konstaterade också att det krävs en mjukvaruuppdatering/laddning om man byter CCM. Denna uppdatering klarar kina DICE att uföra men pga. att man inte får tag på själva mjukvaran (prenumeration från Volvo server) så måste man ändå lämna över till Volvo i det fallet.

Man kan ändra en hel del parametrar men framförallt kan man utföra tester av enheter och läsa av värden från olika komponenter. Jag är ganska säker på att man inte kan ändra motorstryningen, detta sköts genom volvos egna programvaruppdateringar.
Användarvisningsbild
av ateist75
#533546
Funk skrev:Ställer deras skiva samma stenhårt idiotiska krav som originalet på hårdvara ? Klarar enbart operativsystem senare än XP med SP3 (men inte 64 bitars) och inga alternativa skärmupplösningar än 1024*768 ?

/Thomas
Vet ej men jag kör Vida på XP Pro sp3 32 bit.
Senast redigerad av 1 ateist75, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
#533811
Jag har provat med samma mjukvara som dig (om du inte har XP professional), men det vägrar installera sig ändå... säger bara att datorns specar inte är tillräckliga. Och på 64 bitarssystem funkar det inte alls....

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
#533814
Jag misslyckas utan något egentligt felmeddelande, allt runt ikring går bra, men inte just själva Vida delen, det står bar NOT OK. Efter somstart klagar den dessutom på sql express som paketet installerar.

Kör XP SP3.

Några ideér?

/Martin
Användarvisningsbild
av ateist75
#533910
Funk skrev:Jag har provat med samma mjukvara som dig (om du inte har XP professional), men det vägrar installera sig ändå... säger bara att datorns specar inte är tillräckliga. Och på 64 bitarssystem funkar det inte alls....

/Thomas
Kör XP Pro, glönde skriva det först. :)
Användarvisningsbild
av ateist75
#534254
johnnype skrev:Nån som vill sälja sin Kina DICE till mig för en billig peng? ;)
Du kan ju beställa en själv, kostar under 1500 om du köper från länken någon postade ovan. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 240
säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]

Kan det vara någon glapp eller något l[…]

Hej, jag har en Volvo V70 2005 mod D5. Den har f&a[…]