Jo det vara ju lite i längsta laget
Fast en sak som är av oerhörd betydelse när det gäller snåltrimmade dieslar är att alla varibler måste vara rätt för att den faktiska förbrukningen ska bli låg. Vore intressant att se vad din bil skulle få för värden i en EUcykel körning, sannolikt skulle den inte komma under 120g co2, om ens under 140g.
Annars är tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata, tjata ett alternativ för tillslut borde de få tummen ur och kunna åtgärda det.
Stå på dig!!
Edit: Jag var visst lite för snabb med att svara
Jag har varit inne och berättat att jag tycker bilen drar mycket och att den rycker och inte beter sig riktigt normalt. Får som svar att bilen beter sig så när den är ny och att ryckningarna är "AC-ryck" även om jag försöker förklara att ryckningarna är bra mycket kraftigare än så bryr de sig inte..
En sån person borde inte ha ett jobb där det är kundkontakt. Sen okej att bilen beter sig så de första 100 milen men därefter bör man kunna betrakta den som inkörd med dagens tillverkningsprecision. Sen med tanke på att du har ett ökande snitt så är det helt klart något som inte står rätt till förutsatt att körförhållandena är det samma
Bilen har snart gått 1050 mil och jag har svårt att se att förbrukningen helt magiskt skulle sjunka från 0,7 till 0,5 när trenden är att förbrukningen går uppåt.
Det är något fel med motorstyrningen, mitt tips är att PMa MW78 och få nummer till dennes mekaniker på bilia hornstull för denne verkar veta vad som ska göras
Men jag kan absolut ingenting om bilar så jag har svårt att argumentera. Köte en ny bil för att slippa problem och få hjälp direkt det är något.. Man känner sig ju ganska lurad..
Det är nog det största kruxet, att få tag i en riktigt duktig mekaniker, för de kan uträtta underverk i jämförelse med medelmåttorna