- tor 19 maj 2011, 22:24
Hej! jag har ett problem med min 855:a. På kombinationsinstrumentet finns det en lampa för automatväxellåda (ser ut som en pil) den har börjat blinka så fort jag vrider tändningen.
(den fortsätter blinka under körning och slutar bara när bilen är avstängd.)
I manualen står det "Börjar kontrollampan blinka indikerar den ett fel på automatväxellådan. Kontakta din volvo-verkstad"
Som jag har förstått det brukar det första vara oljan som man tänker på vid problem med växellådan men det finns gott om olja i bilen så det är inte problemet.
Jag har ingen koll när det kommer till bilar men jag har hört att man kan ta reda på vad felet är själv genom ett "blinktest" som sker genom stiften i Diagnosuttagen?? stämmer detta ? hur gör man?
Om någon har varit med om liknande problem skriv gärna en rad och hjälp mig!
Mvh Anders
(den fortsätter blinka under körning och slutar bara när bilen är avstängd.)
I manualen står det "Börjar kontrollampan blinka indikerar den ett fel på automatväxellådan. Kontakta din volvo-verkstad"
Som jag har förstått det brukar det första vara oljan som man tänker på vid problem med växellådan men det finns gott om olja i bilen så det är inte problemet.
Jag har ingen koll när det kommer till bilar men jag har hört att man kan ta reda på vad felet är själv genom ett "blinktest" som sker genom stiften i Diagnosuttagen?? stämmer detta ? hur gör man?
Om någon har varit med om liknande problem skriv gärna en rad och hjälp mig!
Mvh Anders
- By Sasjjj