Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#527671
Skulle vilja ha isofix i passagerarsätet, på V70N var det ju rätt enkelt att eftermontera själv. Är det enkelt att eftermontera själv även på denna bil?

Någon som vet hur mycket satsen kostar?

Någon som lämnat in för detta och vet hur mycket det kostar?

Är det inte allt för dyrt så får dom göra det (om tid finnes) när bilen ändå ska in på garantireparation på torsdag, men jag är heller inte helt främmande för att montera det själv.

/Anders
#528095
Köpte min på volvo och tror det var 500kr den kosta. Jag monterade min själv och det var då inga problem att göra det hade en momentnyckel så det blev rätt där med...

Mvh
Per
#528225
Fick pris idag på vad det skulle kosta att montera isofix imorgon när den ändå är inne på garantirep.
1040kr, skapligt med 540kr i arbetskostnad för ett jobb som ser ut att ta 5min att göra :P

Jag har länge velat ha en momentnyckel så jag lägger mellanskillnaden på att köpa en sådan och monterar själv istället :)
#582295
Jag fick precis priset 840:- för delarna, eller 1200:- för installerat och klart.
Jag har en XC70 dock, skall det verkaligen vara sån skillnad?

Förbannat vad allt skall ockras...

Dom verkar beställt fel med, denna borde det ju vara till min 03/04 xc70:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -07),_2003
840:- för den?!
Senast redigerad av 2 Bowen, redigerad totalt 0 gång.
#582311
Hej
Mitt första inlägg i detta vansinnigt bra forum.

Är på väg att få tvillingar om några veckor och tänkte montera isofix i passagerarsätet.
Efter att ha läst denna tråden ringde jag Liljas Bil i Växjö och fick besked förra veckan att denna produkt har utgått ur sortimentet. :(

Om någon vill sälja sin så köper jag den gärna. Köper gärna 2 eftersom vi även har en V70 2,5T 2008
Eller vet någon om det finns något annat sätt att få tag i den här satsen?
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &arin[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]

Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]