Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag ska köra i lite cement i kylaren på bilen eftersom det droppar lite ur den, har hört attman inte ska lägga i det i expansionskärlet.
Om jag står framför bilen, vilket håll kommer vattnet ifrån då? från höger genom kylaren till vänster, eller från vänster genom gylaren och sen höger?

(GL årsmodell 94)

// Sjoling
av *pettson*
Det kommer inte att lösa problemet. Det som läcker är med all sannorlikhet kylargavlarnas packningar. Det fungerar som så att två plasttankar är pressade mot aluminiumkylaren med lösa o-ringar emellan. När man inte pressat ihop tillräckligt så läcker det. Ibland räcker det med att ta polygripen och pressa ihop lite i skarvarna. I andra fall är det kylarbyte. Men cementen är inte flexibel och kan inte lösa problemet tyvärr.
tack tack!

Det är vid gaveln som det kommer vatten från, aja det var ju synd. Jag får plocka bort kylaren å se om det är spricka eller om man kan klämma ihop som du sa. Aja.. tack för infon, så sparade man en hundring iaf..
Om det inte går att få kylaren tät så har Biltema kylare till 850 för 1199:- . Detta är nog, för att undvika framtida problem, ett bättre alternativ än kylarcement.

Mvh GK
Jag hade inte tvekat en sekund på att köpa ett nytt kyl på biltema om det inte vore för att man pluggade..fast nu efter sommaren kan man förmodligen skämma bort kärran om man lyckas skaffa sig ett kneg :) Tack för tipset iaf.

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]