Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Den dyrare som Hilmer länkar till har en Celeronprocessor på endast 2Ghz, tycker det känns lite klent.
Den billigare känns däremot som ett riktigt kap! Med reservationen att jag har lite för dålig koll på AMD-processorerna, så någon annan kanske kan säga bu eller bä om prollen?
Men rent spontant så känns den som ett riktigt bra köp om du lägger till 2gb ram. Denna har även 64bitars operativsystem vilket är ett riktigt stort plus!
Probookserien brukar också vara bra kvalitetsmässigt. Vi kör bara probook alternativt elitebook på jobbet, dock lite dyrare varianter.

Ska jag hitta något "bättre" att rekommendera så spräcker jag dina 5 000kr.
http://www.dustinhome.se/pd_5010587829.aspx
en I5-processor. Snabb, 4 kärnor, bra teknologi och blir inte allt för varm.
Även till denna rekommenderar jag att du köper till ramminne och då passar dessa http://www.dustinhome.se/pd_5010502727.aspx
Så har du en riktigt bra dator för strax under 6000kr plus frakt. Den stora nackdelen med denna är att den levereras med 32 bitars operativsystem vilket gör att du inte kan nyttja mer än 3gb av ramminnet, men det är ingen spelmaskin du köper så det bör räcka bra.

Du får lite känna vad du behöver, mitt förslag är en mycket bättre dator, men även i Hilmers förslag så får du en bra dator för betydligt mindre pengar. Risken är dock att det är en betydligt sämre processor än I5an mtp priset.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Hilmer
Så bra koll hade jag :oops:
Fick vända upp och ner på min efter att ha läst din kommentar Brainy ang Celeronprocessor, för DET var jag säker på att jag inte köpt åtminstone.
Så här kommer en liten rättelse, dock hade denna gått upp i pris, jag gav ca 4700:- strax innan jul.
http://www.dustinhome.se/pd_5010485841.aspx

Den första jag länkade till stämmer däremot, och den är frugan väldigt nöjd med.
Hon har iofs inte så mycket att jämföra med, men den fungerar ypperligt till det hon använder den till iaf.

Edit
Kod: Markera allt
1 0 HP 625 AMD 2.1 2GB/320 15.6" W7HP 5010470777 3 192,00
1 0 HP PROBOOK 4525S AMD 2.3 3GB/320 15.6" W7HP + EXTRA AC-ADAPTER 5010520668 3 832,00 
Dvs 3990:- respektive 4790:- ink moms.
av Rådlös
En företeelse som är gräsligt irriterande med bärbara datorer är pekplattan. När du sitter och skriver en text, t.ex. för ett sådant här forum, så råkar du helt oavsiktligt, komma åt pekplattan. Då hoppar pekaren iväg till något helt tokigt ställe och hela texten kan bli förstörd. Fruktansvärt irriterande! :evil: Och många gånger är pekplattan så känslig att det räcker med tröjärmen, så flyttar du pekaren. Vi har även försökt täcka över plattan med t.ex. en kartongbit. Det hjälper inte.
På denna datorn som jag skriver detta, ASUS finns det en funktion för att stänga av pekplattan. Det som är om möjligt ännu mer irriterande, är att avstängningen inte fungerar! :evil: :evil: :evil: Vi har laddat ner hjälpfiler från ASUS på nätet, men dom är zippade med något konstigt filformat som inte låter sig öppnas. ASUS support, är ökända för sitt totala ointresse (kolla datorforum på nätet) och vi har dålig erfarenhet av dom sedan tidigare, så mina råd blir: 1. Köp inte en ASUS. 2. Köp bara en bärbar dator om du GARANTERAT kan stänga av pekplattan på den.
av I.H.P
Den här : http://cdon.se/hemelektronik/15inch_fuj ... paign=SEnb
Har haft den en månad och är nöjd med allt utom den känsliga pekplattan och att ljudet är risigt, men det gäller ju de flesta laptop.
Mycket för pengarna.
//Björn
Användarvisningsbild
av Hilmer
eccy243 skrev:Sitter nu och surfar på Hilmers billigare alternativ, dock med 2 Gb extra minne. Vi får väl se hur detta utvecklas. :wink: Tack för era tips och råd!
Du blir säkert nöjd, frugan är nöjd och min bror som fick hem sin i början på veckan är nöjd så det bådar gott iaf ;)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]