Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilson
Förlåt en rookie men min handbroms tar högt.
Inga problem på bes men kan man få den att ta mer direkt?
V70-2006.
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Kaxe
Bara att lyfta på damasken vid handbromsspaken, under den sitter en mutter som du kan spänna vajern med, tar max 5 minuter att fixa det, sen kan ju beläggen vara nästan slut också men prova spänn vajern.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Nilson skrev:Förlåt en rookie men min handbroms tar högt.
Inga problem på bes men kan man få den att ta mer direkt?
V70-2006.
Tacksam för svar!

Hur många hack är det innan den greppar?
Jag tyckte att min tog högt upp men det vara bara 5 hack så jag spände inget, Spänn den inte för hårt...
av Nilson
Den tar högt, det är nästan så att man måste ändra vinkeln på armen när man drar.
Backarna kanske är slut men den är nybes så man kan tycka att dom borde sagt något.
Tycker dom oftast är bra på att säga till om saker.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Bara handbromsen fungerar som den ska och du har bra bromsverkan på båda sidor bryr dom sig inte men de kan ju muntligt påpeka att dina backar kan vara på upphällningen. Använder du handbromsen myckt tänjs vajern ut. Troligtvis håller dina backar på att ta slut.
Användarvisningsbild
av MartinS
Om den har blivit slapp helt plötsligt är det troligen ett belägg som släppt, fixa OMGÅENDE isåfall. Om den blivit gradvis sämre är det som sagt bara att spänna upp med mutten under damasken.

/Martin
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]