Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

I lördags (4/2) drog jag lös lambdasonden. Krävdes lite tillplattning och dragande med papegojtången. Men lös blev den och verktyget blev förstört. Nå väl. Får be något företag svarva ett ordentligt verktyg åt mig. Men såhär ser själva sensorn ut. Tur att man har beställt en ny :)
Bild
Då drar vi en liten update då. Uppdateringen är från 7/4-11 till 9/4-11.

Fixat belysning i bakljusrampen. Men tog lös det igen och skrapa bort mera. Som ni ser på bilden hur ljuset ser ut. Ny bild på när jag har bara prov startat dessa finns ej. Tar en sådan när jag är nära ett bilbatteri :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sedan så har jag monterat mina elspeglar. :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag har lite funderingar ang elhissar. Är själva mekanismen desamma för manuella och elektriska? Kan man ta bara ta motorn och lägga dit den på de där man veva upp med?
det är ju å andra sidan inte direkt svårt att ta ur hela hissmekanismen heller, tror den sitter med tre skruv :)
päpplet skrev:det är ju å andra sidan inte direkt svårt att ta ur hela hissmekanismen heller, tror den sitter med tre skruv :)
Nej, jag vet men jag tänkte om det är bult on med motorn så slipper man det. Men det är ju inte hela världen :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
230fk går snålt

Okej men något måste känna av hur[…]

Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]

Ny stereo i min s40 2004

Tack för svaren, nu bara att installera.

Motorbyte Volvo 240

Väldigt snygg lyft!