Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marra
Sedan några dagar är vår V70 -99 lite svårstartad. Den startar och dör sedan efter någon/några sekunder. Om man gasar direkt vid start (på tomgång/friläge) går det bättre. När den är varm och man bara stannat för några minuter är det inga problem. Det känns lite som det började efter att ha varit i biltvätten med underspolning mm. Kan det ha något samband? Eller kan det vara något helt annat problem. Snart är det dags för service men om det är en enkel åtgärd kanske man kan fixa det själv lite snabbt. Kan tillägga att den är automatväxlad.

Tacksam för tips!
av Marra
Nu kan jag berätta att problemet löst sig av sig självt. Efter 3-4 dagar går den precis som vanligt igen så min gissning är att det kommit in fukt någonstans som nu dunstat. :D
Användarvisningsbild
av ketto
de kan ju ha kommit fukt ner i tändstiftsbrunnarna under den svarta kåpan! Brukar oftast bli de när man gör en motortvätt!
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Min V70 2.5T -99 Automat gör precis likadant. Det började i vintras, gjorde så titt som tätt, sen gjorde den inte den det på flera månader förrän nu i sommar, nu händer det titt som tätt igen. Vad kan det bero på? Känns lite pinsamt när man står nånstans och bilen dör en eller två gånger på raken. Min känsla blir att folk tror man missköter eller har dålig koll på sin bil faktiskt :(

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]