Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Momentum skrev:
petkas skrev:smart av volvo att öka effekten på D5:n till 215 hk,sen kan dom med gott samvete släppa polestar till D3:n o tjäna fina pengar där också. :wink:
Om D5;an ger 215 original - Vad är då Polestar 225 värd - Knappast 8900
Den ger nästan 215 idag, så de kanske inte gör nåt åt motorn alls, och bara friserar databladet sas.
av vicster
Ser ut som att S80 och V70 inte får samma update trots identiska bottenplattor och uppsättningar? För V70 skulle ju få det nya Infotainment systemet, och jag gissar på att den el-uppfällbara skärmen med RTI (som i filmen på S80) inte är standard, eller billigt tillval.

Massage i framstolarna var ju iaf ett välkommet och trevligt tillval :D
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Men detta (länken ovan) är ju det nya infotainmentsystemet! Dvs samma som i S6/V60. Eller har jag missat något?

Det jag hört är att v70 får detta nu med MY12.

P.s. - ser att Volvobil nu tagit bort beställningsledtiderna och skriver bara att - Modellår 2011 ä slut och vi avvaktar nu modellår 2012. Nu är det alltså nära:-)
av vicster
Den nya dashboarden som sitter i S/V- och nu även XC60 MY11B, har ju en integrerad skärm med stöd för alla dessa nya saker såsom frontkamera, digital-TV, DTS-DVD osv. osv.

Länken visar väl S80 MY12, eller har jag missat helt vad ämnet handlar om?
Det är ju riktigt att designen har ändrats, men skulle snarare säga att S80'n ser ut att ha fått den panel som XC60 hade före MY11B knapp-mässigt, skärm-mässigt ser det ut att vara samma gamla kalkylatordisplay + RTI för 20 lök...
av Linqid
vicster skrev:Den nya dashboarden som sitter i S/V- och nu även XC60 MY11B, har ju en integrerad skärm med stöd för alla dessa nya saker såsom frontkamera, digital-TV, DTS-DVD osv. osv.

Länken visar väl S80 MY12, eller har jag missat helt vad ämnet handlar om?
Det är ju riktigt att designen har ändrats, men skulle snarare säga att S80'n ser ut att ha fått den panel som XC60 hade före MY11B knapp-mässigt, skärm-mässigt ser det ut att vara samma gamla kalkylatordisplay + RTI för 20 lök...
Du kanske har kollat under Galleri-bilderna? Där är fortfarande gamla interiören uppe. Om du väljer fliken S80 och på 'startsidan' för modellen kollar på 360-bilderna av interiören ser man att S80 nu fått samma Sensus-system som S/V/XC60 och har samt ny mittkonsol med ung. samma layout som de tidigare nämnda.
av vicster
Nej, jag kollade via länken och gjorde även som du nämda att trycka på S80-loggan och trycka på "interiör 360 grader". Hände samma sak.

Detta var vad jag såg under turen där massage-knapparna syns (tror det är en nyhet):
Bild

Så här såg det ut i galleriet (inga massage-knappar):
Bild

Så antingen är sidan skum för mig eller så är det den gamla jag ser, vilket verkar mest troligt... :-(O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är från "gamla" S80 (alltså t.o.m MY11). Har funnits ventilerat läder sedan start.

På Executive finns massage + ventilation, men reglagen för det sitter vid elstyrningen på stolen.
av vicster
Tack, då vet jag! :D

Men fattar fortfarande inte hur ni lyckas få syn på MY12? :roll:
Om någon känner för att print screena skulle detta uppskattas!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 40

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]