Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:
Racetwin2 skrev:Hej Kave!

Det finns iaf Garmin-navigations-app till I-phone, se länk nedan. Grymt med samma gränssnitt som till Navigatorn. Ser EXAKT ut som navigatorn. Riktigt snyggt! Och för 35USD Dock verkar MyMechanic bara finnas till Android än så länge. Bara att testa :)

http://itunes.apple.com/us/app/garmin-s ... 62555?mt=8
Dessvärre bor jag i Sverige och behöver Europeiska kartor så USA versionen med amerikanska kartor som finns är inte aktuell för mig.
Vidare finns den inte ens i USA för iPad.
Men Navigon fungerar rätt bra den med.
TomTom har hela Europa för iPhone/iPad

http://itunes.apple.com/se/app/tomtom-s ... 71808?mt=8
Användarvisningsbild
av kave
volvoB20: Visst, det finns hur många som helst som har Europa, men mitt svar var på påståendet att ledaren på GPS, Garmin, inte har sitt program i Europa.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev: ledaren på GPS, Garmin, inte har sitt program i Europa.
Tycker Garmin är långt ifrån någon ledare, svindyra produkter med rätt tunn funktionalitet och lite gammaldags användarinterface. :D
Användarvisningsbild
av kave
Volvob18:Ja, har man som enda önskemål att komma från A till B duger det med vad som helst, men vill man åka en planerad rutt från datorn där den inte ska räknas om vid aktivering i GPS enheten samt byta rutter med varandra (MC åkare) så är det Garmin som gäller.
Fortfarande har min gamla 276C en mer högupplöst kartbild än de allra senaste modellerna. Dock är den seg och saknar de senaste GPS chipen så den har risig mottagning
Det är ibland pinsamt vilka självklarheter man kan sakna hos andra tillverkare. Navigon till iPhone t ex saknar möjlighet att söka efter ex bensinstationer nära aktuell rutt. Nära aktuell position går bra men det är ju sällan man vill.
av Novis01
Ingen som har Tomtom?

Jag är supernöjd med min, och har vid ett par tillfälle haft garminägare som passagerare och samtliga har tyckt att min Tomtom är bättre än deras egna Garmin.
av lobbysleeper
Bara en brasklapp angående iPad, tänk på att det är bara 3G varianterna som har inbyggd GPS, så ni inte köper den billigaste med bara wifi.
Användarvisningsbild
av lmgb
Novis01 skrev:Ingen som har Tomtom?

Jag är supernöjd med min, och har vid ett par tillfälle haft garminägare som passagerare och samtliga har tyckt att min Tomtom är bättre än deras egna Garmin.
Jorå, har en TomTom XXL42 IQ Routes med 5" skärm. Helnöjd.
av perhall
Försökte beställa en Navigon 70 idag. Slut tyvärr där det var billigt. Tycker den är klart snyggare än Garmin.../PH
Användarvisningsbild
av Krollspell
perhall skrev:Försökte beställa en Navigon 70 idag. Slut tyvärr där det var billigt. Tycker den är klart snyggare än Garmin.../PH
Jag köpte en till min frus bil för drygt en vecka sen på PcCity, men ser att det är slut nu. Men såg att Katshing har den: http://www.katshing.se/navigation/gps/n ... 2994_21860

Jag kan för övrigt säga att jag är enormt imponerad av en massa funktioner, bl a Live uppdateringarna av väder etc, klockrent.
av perhall
Krollspell skrev:
perhall skrev:Försökte beställa en Navigon 70 idag. Slut tyvärr där det var billigt. Tycker den är klart snyggare än Garmin.../PH
Jag köpte en till min frus bil för drygt en vecka sen på PcCity, men ser att det är slut nu. Men såg att Katshing har den: http://www.katshing.se/navigation/gps/n ... 2994_21860

Jag kan för övrigt säga att jag är enormt imponerad av en massa funktioner, bl a Live uppdateringarna av väder etc, klockrent.
Tack! Ja, det är både snyggt och bra. Känns 100 ggr fräschare än den inbyggda RTI:n.../PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

V90 läggs ner.

Sålde precis min V90 D4 AWD 2018 13700 mil.[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]