Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Trollet
Hej! Lurar på två frågor:

1. Passar standard plåtfälgar från senare 740/760 ex. årsmod 87, 88 till denna? Bilen är en 83:a. Behöver en uppsättning vinterdäck för de få kvarvarande veckorna vinter & hoppas hitta nåt billigt på typ Blocket...

2. Hur ser man skillnad på en B28 och en B280 motor? (när den sitter monterad i bilen alltså) Motorn i denna bil är utbytt av Volvo själva innan de avyttrade den, så motorbeteckningen på 'plåtetiketten' i motorrummet stämmer troligtvis inte. Vidare, hur avgör man om det är en E eller F motor? Jag är som ni förstår inte särskilt insatt...

Ytterligt tacksam för svar!
CS
Användarvisningsbild
av Dobermann
Här är lite fälg data
http://www.clubcabby.nu/Docs/Falgar.htm
enligt den ska det passa, även 940/960 ska passa, även 240 men dom är ju ofta 14"

E-motorn har en stor fet svart gjutgärnsklump i bakkant på motorn som det går ett antal grova(ca 10mm) slangar ifrån det har inte f-motorn, finns många andra sätt å kolla oxså säg till om du vill ha bätre beskrivning...
Användarvisningsbild
av Sparkz
B28 - Fördelaren bak
B280 - Fördelaren fram
Är vad jag har för mig, kan ha fel...
Användarvisningsbild
av Dobermann
Sparkz skrev:B28 - Fördelaren bak
B280 - Fördelaren fram
Är vad jag har för mig, kan ha fel...
Sämmer + lite lättare än min förklaring :)
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]