- mån 14 feb 2011, 12:20
Hallå där, har en 850 (-95) som gått fint och bra sen jag köpte den för ett drygt år sen. Nu har den börjat hacka ordentligt. Som sagt den går mycket ojämnt och dör utan extra gas. Även lite svårstartad senste gångerna men har inte kört den så mycket sen det började strula för några veckor sen. Efter att ha surfat runt på forumet får jag fram lite olika teman om vad det kan vara som kärvar. Det verkar t ex kunna vara spjällhuset, insprutning, lufttillförsel (för mycket/för lite) alternativt lambdasond.
Dagen innan bytte jag oljan till besiktningen och vad jag vet gjorde jag det i stort som man bör. Däremot spillde jag en del olja vid påfyllning som runnit ner mellan insprutsventiler och påfyllnadslocket. Frågan är om det kan ha ställt till något? Nedanför (mitt i motorn) sitter någonting som jag inte vet vad det är. Ser ut att ha nån mätfunktion. ??:-/ Kan den ha blivit satt ur funktion av oljan?
Dagen innan bytte jag oljan till besiktningen och vad jag vet gjorde jag det i stort som man bör. Däremot spillde jag en del olja vid påfyllning som runnit ner mellan insprutsventiler och påfyllnadslocket. Frågan är om det kan ha ställt till något? Nedanför (mitt i motorn) sitter någonting som jag inte vet vad det är. Ser ut att ha nån mätfunktion. ??:-/ Kan den ha blivit satt ur funktion av oljan?
- By Edwe