Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Coldshark
Var hos en kylfirma nu som kollade på den och de sa att (den polska) kompressorn måste bytas. 8700 spänn går det på.

Enligt dem kunde de shimsa för 3000:- men att det inte skulle hålla så länge.

Vad är era erfarenheter? Är det värt att shimsa och "chansa" på att det håller?
av Perka
förra året så skruvade man om min magnet kontakt (shimsa??) vilket kostade mig ca 1200:- Vit. Detta i Stockholm hos en AC-rep firma.

So far so Good.. magneten slits varje gång som Kompressorn startade som jag fattade det.. så jag har kört med AC:n av stängd under alla korta resor typ till affären o tebax.. Medans till jobbet har den varit på (ca 3 mil enkel resa)

Nästa gång skulle det bli att byta kompressor vilket skulle kosta betydligt mer.. tror han sa 6-7 tusen..

Syntomen för mig var. Bilen kylde bara när den var "ny" startad i ca 2-5 min. Efter det så kom ingen kall luft ut. Efter att den stått några timmar så kylde den igen i 2-5min.
av tkaren
Min chimsning har fungerat i drygt 5000 mil
Jag tror att det kostade ca 2000:- på volvo

T
av DKarlsson
Hur kan man kolla att kompressorn verkligen får ström till magneten?

Ska centrum bli magnetiskt?

Kan man tvångs köra den men 12v och se om felet ligger nån annan stans?

Om kompressorn är dålig ska den gå tungt eller finns det någon annan symtom?
av keken1
Perka skrev:
Syntomen för mig var. Bilen kylde bara när den var "ny" startad i ca 2-5 min. Efter det så kom ingen kall luft ut. Efter att den stått några timmar så kylde den igen i 2-5min.
Tackar så mycket för det...exakt samma symtom på min. Det blir väl till och leta på nån som kan "schimsa".

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]