Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det finns ingenting i den KVD beskrivningen som jag skulle vara orolig för. De letar upp minsta lilla repa och skada och anger den. Skulle KVD granska bilar som Volvo har i hallen begagnade skulle de hitta anmärkningar på de också.
av TheFritz
Snacksalig skrev:
SverreK skrev:
TheFritz skrev:Kanske denna då?
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1
Känner att jag vill ha lite högre utrustningsnivå än kinetic. Momentum funkar fint. Kollar mycket på blocket och fann denna:

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... w=3&last=1

Tänkte att den kör jag på. Men sen såg jag detta:

http://www.kvd.se/objekt/objekt_all_inf ... tnr=491865

Då blev jag tveksam, vad tycker ni?

All respekt för att du inte vill ligga ute med pengarna på nybil.

Vad gäller objektet ovan tycker jag du skall vara tveksam. KVD-annonsen tyder på ägare som inte brytt sig speciellt mycket om sin bil. Du får dessutom troligen investera i både nya sommar och vinterdäck med en gång. Vinter åtminstone till nästa säsong. Om inte handlaren bytt däck förstås.....

Skulle leta efter ett bättre välskött exemplar. Om det skulle kosta någon tusenlapp eller två extra så gör det ju inget med tanke på att du skall ha bilen så pass länge. Det första du glömmer efter en affär är priset, men en sunkig bil kommer du störa dig på många år framöver. Lycka till med köpet.

/Sverre
Jag skulle inte lås upp mig så mycket vid paketen, om jag vore du.
Faktum är att momentum bara ger dig havlläder, xenon och bluetooth, utöver Kinetic.
Summum ger helläder, 17"-fälgar och el-förarstol, utöver momentum.
(om man inte räknar alla små lister etc, som inte har ngn funktion).

Paketen är ju utformade så att man får ett lite bättre pris än att plocka allt separat, men om man bara vill ha hellädret och bluetoothen, så är inte ett summumpaket värt pengarna. I alla fall inte på en ny bil.

kanske: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1[/quote]

Mycket intressant bil, den ska jag fundera lite mer på. Kom gärna med fler förslag!
Användarvisningsbild
av Snacksalig
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=2

Ser ut som att man kan få V70 Momentum Metallic Atomat, med mindre än 8000 mil på mätaren, för mellan 189' och 200' kr.
Och det finns många, om man utvidgar sitt sökande lite. Jag vet inte varifrån du kommer, men några mil kan man väl åka för att hitta rätt pris och färg?
av perhall
Jag skulle inte lås upp mig så mycket vid paketen, om jag vore du.
Faktum är att momentum bara ger dig havlläder, xenon och bluetooth, utöver Kinetic.
Summum ger helläder, 17"-fälgar och el-förarstol, utöver momentum.
(om man inte räknar alla små lister etc, som inte har ngn funktion).

Paketen är ju utformade så att man får ett lite bättre pris än att plocka allt separat, men om man bara vill ha hellädret och bluetoothen, så är inte ett summumpaket värt pengarna. I alla fall inte på en ny bil.

kanske: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1[/quote]

Mycket intressant bil, den ska jag fundera lite mer på. Kom gärna med fler förslag![/quote]

Lite mer grejer är det ju i Momentum: backvarnare, larm... och bluetooth fanns inte i något av paketen 2008.../PH
av TheFritz
Snacksalig skrev:http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=2

Ser ut som att man kan få V70 Momentum Metallic Atomat, med mindre än 8000 mil på mätaren, för mellan 189' och 200' kr.
Och det finns många, om man utvidgar sitt sökande lite. Jag vet inte varifrån du kommer, men några mil kan man väl åka för att hitta rätt pris och färg?
jag brukar söka på hela sverige, kollar typ bara blocket de flesta finns väl där?
Så här ska bilen helst vara:
Nya karossen 08,09,10 spelar ingen roll
-200hk flexifuel eller bensin
-mörk klädsel
-gärna blåtandshandsfree (alla skriver inte ut fast de har)
-nyckelavstängning för airbag (alla skriver inte ut fast de har) MÅSTE FINNAS
-automat
-max ca13.000mil
-min. momentum paket
-bra sov däck
-Inte röd eller grön bil

Allt detta vill jag ha för 200K, kanske är jag för kräsen för att köpa en begagnad?
av Lövet
Nejdå, den specen ska inte vara särskilt svår att hitta.
av Mwi
Jag har haft samma funderingar som du ungefär när det gäller bilval V70 08/09 gärna automat, tak på ca 200,000 ingen bestämd uppfattning om motor utom 2,0F var ointressant. När man har letat ett tag konstaterade jag att KVD får oftast ganska bra betalt för intressanta objekt, de bilar "allbils" handlarna annonserar får man oftast lite dåliga vibbar av känns lite som att det är bilar märkeshandlarna inte vill bli förknippade med. Vidare märkte jag att gick man upptill årsmodell 2010 så har det ändrats en del på inredningen som jag uppfattade som snyggare men det är ju subjektivt. Men en stor skillnad är motorerna, samtliga har fått högre effekt, lägre förbrukning och lägre skatt. Helt plötsligt märkte jag att gå upptill årsmodell 2010 2,5FT är ganska prisvärt, några års vagnskade försäkring finns kvar och en bit nybils garanti. Så helt plötsligt gick det att räkna hem några tiotusen till. Så taket blev 239000 istället, det var ett vettigt pris för några månader sedan, nu har de sjunkit lite till. För det fick jag en V70 2,5FT automat momentum, drag, blå tand, metallic och lite små plock, 3900 mil köpt hos en Volvo handlare. Regnsensorn som sitter på momentum är riktigt trevlig xenon-ljuset lika så. Jag har tänkt att behålla bilen lika länge som du ungefär.
av TheFritz
Mwi skrev:Jag har haft samma funderingar som du ungefär när det gäller bilval V70 08/09 gärna automat, tak på ca 200,000 ingen bestämd uppfattning om motor utom 2,0F var ointressant. När man har letat ett tag konstaterade jag att KVD får oftast ganska bra betalt för intressanta objekt, de bilar "allbils" handlarna annonserar får man oftast lite dåliga vibbar av känns lite som att det är bilar märkeshandlarna inte vill bli förknippade med. Vidare märkte jag att gick man upptill årsmodell 2010 så har det ändrats en del på inredningen som jag uppfattade som snyggare men det är ju subjektivt. Men en stor skillnad är motorerna, samtliga har fått högre effekt, lägre förbrukning och lägre skatt. Helt plötsligt märkte jag att gå upptill årsmodell 2010 2,5FT är ganska prisvärt, några års vagnskade försäkring finns kvar och en bit nybils garanti. Så helt plötsligt gick det att räkna hem några tiotusen till. Så taket blev 239000 istället, det var ett vettigt pris för några månader sedan, nu har de sjunkit lite till. För det fick jag en V70 2,5FT automat momentum, drag, blå tand, metallic och lite små plock, 3900 mil köpt hos en Volvo handlare. Regnsensorn som sitter på momentum är riktigt trevlig xenon-ljuset lika så. Jag har tänkt att behålla bilen lika länge som du ungefär.
Då har du nog en sån bil jag helst skulle vilja ha. Håller med om att designen är snyggare på -10 orna, men vad kostar din i skatt då? Visst är det 231hk? Är du supernöjd eller har du märkt någon nackdel som du skulle vilja ändrat på? Skriv gärna även om de e bagateller.

Har sett flera, men dom begär ju fortf. 239.000 fast ca 5-6000 mil på mätaren.....:(
av TheFritz
andreas_lofgren skrev:Så är verkligheten i bilhandeln. Iofs kan den vara rekondad och lite tillfixad. Det finns ju alltid lite prutmån också.

Jag köper hellre direkt direkt från KVD.
Jag skulle också gärna köpa direkt från KVD, men jag är inte speciellt händig eller duktig på bilfixarsaker, det är den stora anledningen till att jag vill ha en hyfsat ny bil, samt för min familj och medresenärers säkerhet och komfort.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]