Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlRo
Någon som vet om Biltemas fjäderbenslagring är OK, det är ju halva priset mot Mekonomen? Jag tycker att jag har känt och klämt överallt utan att hitta något fel/glapp, men det smäller och klonkar i framvagnen så man blir galen, så jag utgår ifrån att fjäderbenslagringen är slut.
Senast redigerad av 1 CarlRo, redigerad totalt 0 gånger.
av LOTEZ
Köpte dom själv - helt ok! Dock klämmar och smäller det än :/ Bytte alla stabstag runt om. Ingen skillnad. Motorfäste övre nytt också. Vad kan de vara? Hojta till om de blir tyst hos dig
av Fred
Hur pass stort jobb är det att byta fjäderbenslagringen? Min bil har ett gnekande i vänster fram som jag aldrig fått klarhet i vad det är men det lutar åt just lagringen. Jag är inte så sugen på att börja chansbyta grejer i framvagnen men att sätta dit Biltemas fjäderbenslagring kunde ju vara värt att testa om det inte är ett för stort jobb.
av x64
Är inte lagringen som smäller, Jag satte dit en gummi isolator runt fjäder skålen vilket dämpar fjädern att klonka mot skålen, min vart helt tyst efter det, säljs som tillbehör hos volvo
av III
Fundering ang gummielementet. Måste man inte demontera fjädern för att byta/montera densamma? Har slitsat en bit trädgårdsslang och monterat runt fjädern och låste denna med några buntband. Knäpptyst sen dess. Kanske får göras någon gång om året men enkelt snabbt och billigt. Testa innan du byter någon dyr lagring.

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]