NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredarp
s80 skrev:Med tanke på att verkstädernas personal tjänar bra så går det tyvärr ut över oss kunder, eftersom ngn skall betala deras höga löner.....

byta olja+filter max 1800kr bytt å klart....men resterande 2000kr på det ordinarie priset vad gör dom då må tro??

Kontroll av bromsar,framvagn,bakvagn etc lär ju inte ta så mkt tid och för det lägger dom på 1500-2000kr
Jobbar du gratis eller skulle tro att de flesta har löner som är jämförbara med verkstadslöner bara för att man blir skitig på jobbet ska man väl inte jobba gratis eller?
Jag e kommunalare själv & jag tycker att det är dyrt men de e klart att de ska ha betalt.
Vid service ingår det Olja 75-150:-/ liter v50/v70 vill ha ca 5liter,Filterinstas ca 100 Kupe filter e jag osäker på men INTE billigare, det ska vara en verkstad som kostar i hyra & värma el ska de väl ha ngn kontorist som kan debitera & betala deras räkningar, eventuellt ska det väl konstrueras ngt specialverktyg osv osv osv ni förstår nog. räkna på det.
av Fredarp
Toffelhjälten skrev:fick precis ett pris från min Volvoverkstad på 12000 mil service.
Har en 2.0D. 12,800 skulle dom ha :cry:
Är det ett normalt pris, tyckte det var grymt högt och vad gör dom på den servicen?
[/quote][/quote]
TOLV TUSEN ÅTTA HUNDRA??? Du måste skämta?

:-O)

/Christiantyvärr så gör jag ju inte det. Måste ut och kolla boken vad det är dom ska göra. känns inte värt

Man behöver inte byta filtret, det skall ändas göras vid behov.Man behöver inte heller byta kamrem, det är också bara en rekommendationspunkt.
Lär dig någonting om motorerna/bilarna så kommer du inte säga samma sak igen.
Hatar folk som vädrar sin åsikt och har FEL så litar folk på dom och så får dom värre bekymmer.
Bättre att skriva att du inte vet vad som händer om du inte byter filtret / fyller på additiv..[/quote]

OM man inte byter kamrem så kan det kosta ganska mycket mer än 12000:- ny topp i BÄSTA fall eventuellt helt ny snurra. det är mycke delar som ska bort & dit vid kamremsbyte, mååånga timmar blir det.
Ådi A4 v6 Tdi skulle ta 11 timmar vet inte tiden för en volvo men kan nog hamna på ngt liknande.
Användarvisningsbild
av opA
Fredarp skrev:det är mycke delar som ska bort & dit vid kamremsbyte, mååånga timmar blir det.
Ådi A4 v6 Tdi skulle ta 11 timmar vet inte tiden för en volvo men kan nog hamna på ngt liknande.
Volvo i stan gjorde stora servicen ( där kam.remsbyte är inkluderat ) på 6-8timmar på min... 2st A4-sidor med saker gjorde dom.. vet dock inte hur många dom va på min bil samtidigt och hur mycket rast dom hade dock. :mrgreen:
av Pippolei
opA skrev:
Fredarp skrev:det är mycke delar som ska bort & dit vid kamremsbyte, mååånga timmar blir det.
Volvo i stan gjorde stora servicen ( där kam.remsbyte är inkluderat ) på 6-8timmar på min... 2st A4-sidor med saker gjorde dom.. vet dock inte hur många dom va på min bil samtidigt och hur mycket rast dom hade dock. :mrgreen:
Vad gick den servicen på?

Och vid vilket miltal gör man den stora servicen?
Användarvisningsbild
av opA
Pippolei skrev:Vad gick den servicen på?

10.000 gick de på
.. och den görs vid 18.000 mil ! :)
av Toffelhjälten
Fredarp skrev:
Toffelhjälten skrev:fick precis ett pris från min Volvoverkstad på 12000 mil service.
Har en 2.0D. 12,800 skulle dom ha :cry:
Är det ett normalt pris, tyckte det var grymt högt och vad gör dom på den servicen?
[/quote]
TOLV TUSEN ÅTTA HUNDRA??? Du måste skämta?

:-O)

/Christiantyvärr så gör jag ju inte det. Måste ut och kolla boken vad det är dom ska göra. känns inte värt

Man behöver inte byta filtret, det skall ändas göras vid behov.Man behöver inte heller byta kamrem, det är också bara en rekommendationspunkt.
Lär dig någonting om motorerna/bilarna så kommer du inte säga samma sak igen.
Hatar folk som vädrar sin åsikt och har FEL så litar folk på dom och så får dom värre bekymmer.
Bättre att skriva att du inte vet vad som händer om du inte byter filtret / fyller på additiv..[/quote]

OM man inte byter kamrem så kan det kosta ganska mycket mer än 12000:- ny topp i BÄSTA fall eventuellt helt ny snurra. det är mycke delar som ska bort & dit vid kamremsbyte, mååånga timmar blir det.
Ådi A4 v6 Tdi skulle ta 11 timmar vet inte tiden för en volvo men kan nog hamna på ngt liknande.[/quote]

Kan bli betydligt dyrare utan DPF byte också då det kan resultera i ett motorhaveri.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu är detta snart oläsligt. Ni verkar citera genom att markera texten och klistra in den i ert svar. Använd "citeraknappen" så man ser vad som är citat och vad som är ert inlägg.
av greenbay
Eller så skriver ni bara, det är tillräckligt med citerande på detta forum:et redan.
/greenbay
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja så länge det är sista inlägget håller jag med dig. Men i ovanstende är det citat utav ett tidigare inlägg, vilket är svårt att se i det "citatshaveri" som inlägget består av.
av Fredarp
Pippolei skrev:
opA skrev:
Vad gick den servicen på?

På audi V6 Tdi e de 12000 mila sevice iallfall på 02 som de va Ca 16,500:-
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards