Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av illbatten
Hjälp!

Jag har sökt i gamla trådar men hittar nog inte på vad jag letar efter..

min v70 går sedan nån dag som turbon inte fungerar. Inge varning ger bilen heller.
Blevb arg och trodde man skulle vara tvungen å byta turbon men sen kom jag på att jag har en bekant som har haft samma problem med sin...

då var det en liten ventil som hette nåt i stil men laddtrycksreglerventil eller nåt sånt... en liten plastkoppling som jag tror kosta runt 700 eller vad det var.¨

Kan det vara en sån jag behöver tro?? eller är det nåt annat som spökar?? kommer inte ihåg vart den satt heller så lite tips på det och hur man byter vore riktigt fint dä! :)

Tycker det är lite konstigt att bilen ínte varnar för att det är nå fel men det var nog så på dom tidigare årsmodellerna av v70n om jag minns rätt..
Användarvisningsbild
av Kaxe
Fick samma på min för ett par år sen, blev som en slö 140 hästare , var magnetventilen som pajat och den sitter på sidan av luftfilterburken , går 3 slangar till den och en elkontakt och den byts på 2 minuter.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]