Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ElvisTurbo86
Hejsan ny kille här och jag har ett par frågor här...

Nu e de så att jag har skaffat mig en beg lambda och problem uppstår direkt såklart.... De e så jag har 4 sladdar, svart, vit, röd och gul....i min bil så går vit, röd och gul i en kontakt och svart i en annan för sig själv...i den jag köpte så går alla sladdar i en o samma kontakt...varför??? Kan man skarva detta eller??

Tacksam för svar!!
MVH/ Patrik
av *pettson*
ElvisTurbo86 skrev:Hejsan ny kille här och jag har ett par frågor här...

Nu e de så att jag har skaffat mig en beg lambda och problem uppstår direkt såklart.... De e så jag har 4 sladdar, svart, vit, röd och gul....i min bil så går vit, röd och gul i en kontakt och svart i en annan för sig själv...i den jag köpte så går alla sladdar i en o samma kontakt...varför??? Kan man skarva detta eller??

Tacksam för svar!!
MVH/ Patrik
Man kan säkert skarva detta, alternativet är att skaffa sej rätt lambdasond från början. Skarva kablage är inga problem om man är van vid att göra det och vet reglerna för det. Gör man fel visar sonden fel och det blir ändå pannkaka av alltihopa.
av Xynter
Det finns flera bra sätt att skarva på, hade jag råkat ut för problemet så hade jag klippt kabeln till den gamla sonden så att du har kontaktdonet kvar och klipp bort kontaktdonet på den nya, sedan lött ihop dessa kablar. Mest troligt så ska det vara färg mot färg, men jag är inte säker. Någon med mer erfarenhet och kunskap får svar på det. Om du skarvar som jag säger så glöm inte att sätta krympslang på skarvarna och gärna en över allihop, jag skulle rekommendera krympslang med smältlim för att så en så fuktsäker skarvning som möjligt. Se bara till så att skarven inte utsätts för onödig värme då krympslangen kan smälta bort.
OBD P0121

Vad ska man börja kolla på om man f&ari[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Bakluckan ihopmonterad med trallskruvar och nya cl[…]

..Toppade upp bromsvätskekärlet (strax[…]

Tack för svar. Har lokaliserat felet. St&arin[…]