Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Hur funkar dieslevärmaren i XC60 när jag ställ in att den ska vara varm kl 08.00 så går den ju en tag innan, är det beroende på utetemp och hur länge går den?

Ibland har jag åkt iväg vid 07.00 och då har inte värmaren startat ännu, ibland går den igång vid 07.15 när jag kör bilen?

Kommer jag 07.30 och värmaren går måste jag stänga av den manuellt nästan jämt. Ibland stänger den dock av sig
direkt när jag startar motorn.

Hur ska allt funka egentligen?
av Doby
rojo8515 skrev:Hur funkar dieslevärmaren i XC60 när jag ställ in att den ska vara varm kl 08.00 så går den ju en tag innan, är det beroende på utetemp och hur länge går den?

Ibland har jag åkt iväg vid 07.00 och då har inte värmaren startat ännu, ibland går den igång vid 07.15 när jag kör bilen?

Kommer jag 07.30 och värmaren går måste jag stänga av den manuellt nästan jämt. Ibland stänger den dock av sig
direkt när jag startar motorn.

Hur ska allt funka egentligen?
1. JA
2. Den går ca 1 timme till 30 min på timern beroende på hur kallt det är.
3. Den går när den behöver för att hålla motortemperaturen.
av mikebike
rojo8515 skrev:Hur funkar dieslevärmaren i XC60 när jag ställ in att den ska vara varm kl 08.00 så går den ju en tag innan, är det beroende på utetemp och hur länge går den?
Den startar när det behövs för att det skall vart varmt klockan 8.
Till skillnad mot värmaren i min gamla V70 så stänger denna värmare av sig när tiden är uppnådd, den gamla gick en bra stund efteråt.
av mikebike
Kluster skrev:Instruktionsbok?
Där står inte hur lång tid värmaren går efter inställd tid, inte att man inte kan ställa timer eller auto-funktionen medans motorn går.
Inte heller framgår det hur man skall navigera mellan låtarna på USB-minnet...
Eller hur man byter glödlampor i sido- och bakblinkers eller ens vad det är för typ av lampor.
O.s.v.

Fast tjock är den ändå.

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]