- lör 19 feb 2011, 14:01
#501243
Hej!
Hade en tråd uppe här förut då jag hade enorma problem med att lufta en 244 -88 efter okbyten mm.
Nu verkar det som att jag måste ha isär bromssystemet på min andra 244 då ett ok kärvar och huvudcylindern läcker, samt att jag måste dubbeltrampa för att få stum bromspedal ( luft? )
Frågan är då, ska jag gå på att lufta med den konventionella metoden, alltså cirkulera vätskan från cylinder till ok, eller ska jag göra tvärt om, trycka in vätskan i oken till cylindern? Jag lyckades aldrig lufta ur den andra 244:an, utan fick lämna in den till slut istället.
Hade en tråd uppe här förut då jag hade enorma problem med att lufta en 244 -88 efter okbyten mm.
Nu verkar det som att jag måste ha isär bromssystemet på min andra 244 då ett ok kärvar och huvudcylindern läcker, samt att jag måste dubbeltrampa för att få stum bromspedal ( luft? )
Frågan är då, ska jag gå på att lufta med den konventionella metoden, alltså cirkulera vätskan från cylinder till ok, eller ska jag göra tvärt om, trycka in vätskan i oken till cylindern? Jag lyckades aldrig lufta ur den andra 244:an, utan fick lämna in den till slut istället.
