Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ken
Hej. Jag köpte mig en Volvo 855 för en liten tid sedan och är nyfiken på om man kan byta ut de gråa/svarta listerna som sitter på kofongaren. eller om man måste köpa en helt splajdans ny kofongare. Dom är lite blekta plast listerna samt att plasten har släppt lite vid backluckan.

Mvh Ken
Användarvisningsbild
av Tomas O
använd vinylglans, gör det en gång i veckan så ska du se att du får ett bra resultat.
Användarvisningsbild
av Loner
Ett annat trick är att värma försiktigt med varmluftspistolen....

/L
av vanten06
Loner skrev:Ett annat trick är att värma försiktigt med varmluftspistolen....

/L
Kan bli väldigt hög på ångerna. ja å en polare satt i garaget å hade väldigt kul, hehe. Tips va ute
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
ja du man kan använda en så kallas second limm men akta fingrar för den limmar direkt, fill onder plasten och tryck till en minut . de med lister och plasten blivit ljusare eller bläkt ut med tiden som sagt tjok vinil den gröna par gånger i veckan tills drar åt sig vinil ,då kommer ser ut ganska fina lycka till m.v.h volvo recondare
av ken
Tack så mycke för alla svar. ska genast sätta igång och se om jag får nått resultat.

Mvh Ken
Användarvisningsbild
av 232Divers
olivolja är en trick som jag lärt mig att man ska använda. smorde in alla lister på min gamla japsare som jag sålde och den såg ut som ny. håller i några dagar.. ha d
av Henko
Tvätta av dom med tinner och sedan så målar du dom. Finns en färg eom är anpassad för lister och plast. Kommer inte ihåg va det heter men din Meca butik el Mokonomen har färgen du söker....

Håller länge
av vanten06
232Divers skrev:olivolja är en trick som jag lärt mig att man ska använda. smorde in alla lister på min gamla japsare som jag sålde och den såg ut som ny. håller i några dagar.. ha d
Ta inte olja på det blir klabbigt som fan efter ett tag, det fassnar en massa skit på listerna sen.
av ken
Har nu provat ett medel som heter Autosmart Gummi vinyl och plast polish. inköpt på micro. och jag kan säga att jag märker redan stor skillnad efter en omgång av detta bara. och jag hoppas att de blir ännu bättre efter ett par gånger till.

Tack för tipsen ännu en gång

:party: :party: Hahaha

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]