Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av stnilsge
Någon som har elschema över AC anläggningen? Jag har ingen ECC utan en knapp på panelen. Problemet är att systemet är fyllt och det läcker inte, men magnetkopplingen på kompressorn slår inte till. Finns det något relä emellan? Har byglat tryckkontakten på torken men det hjälpte inte. Den kan starta sporadiskt ibland.
Senast redigerad av 1 stnilsge, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av freak1
Magnetkopplingen kan behövas schimmsas (stavning). Använd SÖK och sök på ordet magnetkoppling, då får du en del tips.
av stnilsge
Tack för ditt svar Freak. Kompressorn startar och kyler bra om man kör ström direkt på den. Jag har byglat de tre kontakterna på kylen och tryckvakten på torken utan resultat. Säkringar är hela och den går inte heller på defrosterläge, så den lilla knappen är det väl inte heller eftersom AC:n är tvångsstyrd på defrosterläge. Återstår alltså om det sitter något relä eller någon givare någon annan stans. Om någon har något förslag så tar jag tacksamt emot detta, eller ett elshema. :D
av stnilsge
Jag behöver dessbättre ingen hjälp längre. Jag plockade isär manöverpanelen och lödade om lödningarna på kretskortet. Det syntes inget fel men efter lödningen fungerade det.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skönt! Då slipper du sitta och svettas i kärran!

/Anders

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]