Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ketang
Hoppas att någon här kan hjälpa mig för jag är förvirrad!
Jag har en V70-00 Classic 2,5 på ratten är det inbränt att det sitter krock kudde men inte på passargerar sidan. Däremot sitter det lappar på rutan på båda sidorna. Endel säger att det INTE sitter krock kudde på passargerar sidan efter som det inte är etsatt i plasten. Medans endel säger att det gör det för att det sitter lapp på rutan på passargerar sidan.

Nu har vi tänkt att flytta fram barnstolen för att dottern ska få mer ben utrymme. Men vågar vi? Jag vill vara 100% säker på att det verkligen inte finns någon kudde på den sidan! Så hur tar jag reda på detta?
Det ska stå inpräntat på panelen! Men, för att vekligen vara hundra så skruva loss instrumentbrädan och kika! Vi hade samma funderingar när det var dags för bilstol och då sa dom på volvo att det ska vara inpräntat men jag kollade efter en kudde ändå och det var tomt!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Räcker att ta bort handskfacket och känna ovanför med handen. Den är stor som en skogaholmslimpa, så du missar den inte om den sitter där. Men inget "SRS" i plasten - ingen bag.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Kolla ordentligt. Brädan kan vara bytt, eller hur? Skulle aldrig lita på "hur det ska vara" när det gäller mina barn...
Användarvisningsbild
av CarMan
Märket i rutan betyder att rutan klara av att monteras i bil med pasagerar airbag, då rutan är är med som stöd för kudden.
Man får inte montera in en ruta som inte är klassad för detta på en bil med pasagerar airbag.

Rutan är inte nån gång en plat där man märker ut om bilen har pasagerar airbag på en volvo.
av Ketang
Sparkz skrev:Räcker att ta bort handskfacket och känna ovanför med handen. Den är stor som en skogaholmslimpa, så du missar den inte om den sitter där. Men inget "SRS" i plasten - ingen bag.
Man kan alltså skruva bort handskfacket utan att plocka bort resten av panelen?
I så fall ska jag kolla detta i veckan på jobbet!
Ketang skrev:
Sparkz skrev:Räcker att ta bort handskfacket och känna ovanför med handen. Den är stor som en skogaholmslimpa, så du missar den inte om den sitter där. Men inget "SRS" i plasten - ingen bag.
Man kan alltså skruva bort handskfacket utan att plocka bort resten av panelen?
I så fall ska jag kolla detta i veckan på jobbet!
Japp, skruva bort en massa skruv och sen drar man bara ut insatsen! Kommer inte ihåg hur många skruv och så är jag osäker på om det är nån mer spärr som håller fast insatsen.
av *pettson*
Toffelhjälten skrev:Ring volvo och fråga dom dom kan se det!
Sanningen är att dom kan inte se det på ett helt säkert sätt som är annorlunda än trådskaparen själv kan undersöka. Visst kan dom se i pappren och i datorn? Men för att garantera i slutändan måste man ändå fysiskt kontrollera om där finns nåt.
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]