...

Moderator: Moderatorer

Kan bli trött på bilförare som börjar blinka med helljusen i vänsterfilen när man ligger i 140 på 110 väg och det är fullt med bilar framför. Om jag svänger in i högerfilen för att sedan gå tillbaka till vänsterfilen så kan jag ha samma bil framför mig hur länge som helst för han kom inte längre....
MathiasSV70 skrev:Kan bli trött på bilförare som börjar blinka med helljusen i vänsterfilen när man ligger i 140 på 110 väg och det är fullt med bilar framför.
Samma här. Sålänge jag kör över hastighetsbegränsningen, säg 120 på en 110 väg, kastar jag mig inte in bakom en långtradare i 90km/h bara för ett någon dåre som vill köra i 160 kommer bakom. Jag fullföljer min omkörning i vänsterfilen i min takt och går in till höger vid första bästa (för mig bästa) tillfälle.
MathiasSV70 skrev:Kan bli trött på bilförare som börjar blinka med helljusen i vänsterfilen när man ligger i 140 på 110 väg och det är fullt med bilar framför. Om jag svänger in i högerfilen för att sedan gå tillbaka till vänsterfilen så kan jag ha samma bil framför mig hur länge som helst för han kom inte längre....

Amen. Finns få saker jag hatar så intensivt i denna värld som när man ligger över hastighetsgränsen för att ta sig förbi en längre rad långsamma bilar i högerfilen, och så kommer nån fan där och ska ligga 2m bakom en bara för att stressa och visa hur oerhört mycket man är ivägen.

Ofta önskar jag att jag hade såna där smidiga spikspridare som James Bond i de lägena. Fast det vore ju trist om lappen rök när man befriade vägnätet från såna marodörers existens.
Då får väl jag sticka ut hakan lite och störa mig på de som kör om extremt långsamt! (inte ni alltså).

Tex, när man ligger i 110 på 110-väg och ska om en långtradare å så ligger det nån framför en i 105km/h å segar om..
Detsamma gäller även när man kör på vanlig landsväg utan mitträcke eller vajer och blir omkörd, otroligt irriterande när det kommer nåt "sego" som behöver flera hundra meter för att köra om en..

Nä, ner med plattan i mattan så det händer nåt när ni ska om!
av llesrof
crumpets skrev:
MathiasSV70 skrev:Kan bli trött på bilförare som börjar blinka med helljusen i vänsterfilen när man ligger i 140 på 110 väg och det är fullt med bilar framför. Om jag svänger in i högerfilen för att sedan gå tillbaka till vänsterfilen så kan jag ha samma bil framför mig hur länge som helst för han kom inte längre....

Amen. Finns få saker jag hatar så intensivt i denna värld som när man ligger över hastighetsgränsen för att ta sig förbi en längre rad långsamma bilar i högerfilen, och så kommer nån fan där och ska ligga 2m bakom en bara för att stressa och visa hur oerhört mycket man är ivägen.

Ofta önskar jag att jag hade såna där smidiga spikspridare som James Bond i de lägena. Fast det vore ju trist om lappen rök när man befriade vägnätet från såna marodörers existens.
Påfallande ofta kör de en Audi av nyare modell.
Ligger väl i linje med mina erfarenheter också. Men senaste stolpskottet kom i en Jaguar. Tio år gamla BMW med tonade rutor brukar ofta också vilja fram till varje pris :)
Nåt som stör mig är billister som skiter i väjningsplikten vid rondeller och tänker " jag hinner före han" och kör rätt ut framför en så man får stå på hejdaren.
Blir att man hänger sig på tutan och uppmärksammar dom inte det, så får dom granska ett långfinger på nära håll om tillfälle ges och då verkar dom fatta!
Jag stör mig som f-n på alla imbecilla wannabees som åker runt med xenonkonverterade strålkastare spm är felinställda. Har ni inte råd att köpa en bil med originalmonterade xenonljus eller kan eftermontera så att de inte bländar så håll er till vanliga halogenljus. Det blir fler och fler gamla skitbilar som åker runt och bländar med felinställda xenonljus, inte minst en viss Volvo S70 här i byn. Det är nästan så att man skulle ta reda på var den står parkerat och smyga dit en kväll och plantera en slägga i varje strålkastare. Jag gissar att den står vid något av hyreshusområden.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 552

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]