Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

greeeken skrev:Carman nu får du lunga ner dig lite.
Om ni har sådan policy på ert företag är det tragiskt tyvärr. Ta inte illa upp nu.
Men det ÄR deras jobb.
Kommer det en kund o frågar efter nått så SKA dom hjälpa till. Att sitta o tänka att denna kund inte kommer köpa denna applikation , äh vi säger att vi inte kan hitta applikationen ja det är TRAGISKT.

kommer kunden o frågar så ska dom hjälpa , sen om det tar 5-10-30-50 minuter de sak samma. för en del tar det 5 minuter att hitta applikationen för en annan tar det 30 minuter.

Mig vetligt så har vi inte nån sån polysy på mitt eller nått annat företag.
men jag kan tänkamig att man inte skriker hura, när nån kommer o frågar det trådskaparen , då det inte finns några enkla svar på dessa frågor.
nästan allt man kan göra på en bil går at hitta i våra system, men inte sånt här.
VolvoS60RAWD skrev:OK.. ska klargöra lite!
Mjukvarorna som jag tänkt ladda är:
1: Svenskt Språk
2: Km och C grader i DIM
3: Navigationen till EU.. Nu går det bara att få in Eng-Franska-Spanska, har köpt en svensk skiva, den fungerar helt OK, men det går inte att ställa Svenskt språk... sedan har den lite annorlunda menyer)
4: Euro headlight utan DRL Day Running Lights
5: Radion, så den tar in alla frekvenser
6: En tryckning på fjärrkontrollen för att öppna dörrarna.(inte 2 som det är nu, först förardörren, sedan övriga)
7: Kvittens för öppning och lås (blinkers blink)

Svar till Carman: Det är den sista mjukvaran som kostar 17€.. den som i Sverige kostar 2600:-

Svar till Funk: Det är HU-650... den radion jag har är en HU-850.

Svar till JE jr: Ja, det kan nog löna sig att kolla runt lite... fick ett pris av Bilia: Arbete för första mjukvaran 600:- därefter 300:- per mjukvara! Finns nog verkstäder som förstår att det inte tar så mycket längre tid att ladda efterföljande mjukvaraor och är villiga att göra en deal.
OK.
det var ju en del mjukvaru förendringe, men i mina ögon var det inte många som var mjukvaror. (som kund struntar du i vilken, men jag måste ju köpa mjukvaror rån volvo, medans jag kan gå i o ändra andra ditaljer utna att köpa nått.)
Visst är Volvo en välgörenhetsorganisation.......men BARA mot sina egna
högre Chefer med Fantasilöner o Fringisar som man inte ens kan föreställa sig.
Inget knussel där inte.
Det är skillnad på skit(Kund) o pannkaka(Chef). :-)
Fick en annan fråga som kanske någon här kan svara på?
Hur krångligt är det att tala om för datorn i bilen att man har en ny transponder i Nyckeln?
Om man har en ny fjärrkontroll med pinkod och vill att bilen ska använda denna i både larm och imobilizer syfte!
Måste detta göras på Volvo?
Kan någon här t.ex ta med sig datorn hem och göra detta kvällstid?
VolvoS60RAWD skrev:OK.. ska klargöra lite!
4: Euro headlight utan DRL Day Running Lights
Det är en annan strålkastare på US, räcker alltså inte med bara mjukvara. Ljusbilden är annan på US än övriga världen. Vet inte om SBP kommer att ha synpunkter på ljusbilden men den är inte samma i alla fall och vill du få din bil "Svensk" så...
VolvoS60RAWD skrev:Fick en annan fråga som kanske någon här kan svara på?
Hur krångligt är det att tala om för datorn i bilen att man har en ny transponder i Nyckeln?
Om man har en ny fjärrkontroll med pinkod och vill att bilen ska använda denna i både larm och imobilizer syfte!
Måste detta göras på Volvo?
Kan någon här t.ex ta med sig datorn hem och göra detta kvällstid?
Har du bara Pin koden så är det inga problem att lägga till en ny fjärr. Tänk dock på att det måste vara rätt frekvens, skiljer ju mellan USA och Sverige.

Nyckeltranspodern för immo lägger man till sepparat, där behövs ingen kod, men du måste ha alla nycklar med dig. För man börjar med att radera de befintliga, sen lägger man till dem på nytt.
Finns inte svaren redan i tråden?

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]