Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nylund
madoox skrev:Antisladdsevice erfodras står de i displayen,
och den fungerar inte. de gör inte heller bakhjulsdriften.

är detta samankopplat? har bilen gått in i något safe mode?
Jag tror det. Så var det med min V70 -04.
Efter att jag fått meddelandet "Antisladd service erfodras" så hade jag ingen AWD längre.
Meddelandet lyste bara en gång efter att jag kört lite hårt men var borta nästa gång jag startade.
Volvo tyckte jag behövde en ny styrenhet för 18000:- :shock:
Men efter att verkstaden tagit bort felmeddelandet och jag tagit hem bilen över helgen (de hade ingen styrenhet hemma) så märkte jag att AWD funkade igen.
Så nu har den funkat ett par månader iaf.

Läste på något amerikanskt forum att styrenheten, som sitter på bakdiffen, är väldigt nära avgassytemet. Vilket kan göra att enheten kan överhettas och då ger felmeddelande.
Användarvisningsbild
av madoox
bilen sttå nu på en verkstad, och dom drog slutsattsen att de skulle vara DEM styenheten, som va kass,
eftersom jag har garanti från bilfirman som jag köpte bilen av så blir de deras problem :lol:

men jag är lite kluven ändå, då de verkar vara en massa andra fel som de också skulle kunna vara, många har fått samma felmedelande men olika återgärder har rekomenderats.

även om jag har garanti så är jag grymt nyfiken på vad de kan vara, är inte van att lämna bort mina bilar, men har man garanti så.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]