Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pukan68
Min 945a -91 kokar om jag inte har full värme & full fläkt på i cupen,den förlorar inge vatten oljan ser bra ut,kan det vara så enkelt som termostaten.? men har ju värme,så den måste ju öppna ?:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
Låter som värmepaketet agerar "hjälpkylare". Du kan ha termostatproblem trots att din värme fungerar. Termostatet behöver inte öppna mycket för att du skall få värme. Fungerar elektriska kylfläkten bakom kylaren?
Användarvisningsbild
av SvenB
pukan68 skrev:Har ej någon elfläkt va jag sett
Hm. Framför kylaren då?
Kan vara en luftficka orsakad av läckage som inte syns förrän luftfickan fylls.

Haft samma problem med en Audi. I en skarp sväng sa det SLURP och allt vatten i expansionskärlet försvann när fickan fylldes, och överhettningstendenserna med den.
Användarvisningsbild
av SvenB
pukan68 skrev:hittade en elfläkt(hahah)framför kylaren som inte startar,men fungerar när man direktkopplar den,måste va givaren dådå menhur byter man den???
Den startar bara när vattnet i kylaren blir varmt, har du känt om kylaren blir het, eller är den kall/ljummen hela tiden. I så fall är det nog termostaten.
av pukan68
Vi börjar närma oss slutet på denna saga,jag va ut o körde så bilen blev varm kände på kylaren(is j..la kall) så fallet är nog termostaten ialla fall.(köpte en idag)
Återkommer med lösningen, troligen efter helgen för nu är den parkerad i garaget o jag ska unna mig ett par bira.
Tack så länge
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]