Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MIn far har haft problem med en ABS givare vf under längre tid. Verkstad bytte givare och felet uppkom oftare. Efter felsökningar till höger och vänster konstaterade man att det var ABS styrenheten som var trasig. Denna byttes och han har inte haft några problem med felmeddelanden, Idag lånade jag bilen och märkte att inte antispinn fungerar. Knappen på mittkonsollen lyser men man kan inte trycka för att deaktivera den så nå konstigt är det.
Har ABS styrenheten något att göra med antispinn eller är det annat som styr. Vet inte heller om felet uppkommit nu eller om det legat ett tag. Tycker i såfall att verkstan borde sett nån kod när de felsökte ABSen.

Bilen är en V70N 2,4T -00
Senast redigerad av 1 AndreasGLT, redigerad totalt 0 gånger.
AndreasGLT skrev:MIn far har haft problem med en ABS givare vf under längre tid. Verkstad bytte givare och felet uppkom oftare. Efter felsökningar till höger och vänster konstaterade man att det var ABS styrenheten som var trasig. Denna byttes och han har inte haft några problem med felmeddelanden, Idag lånade jag bilen och märkte att inte antispinn fungerar. Knappen på mittkonsollen lyser men man kan inte trycka för att deaktivera den så nå konstigt är det.
Har ABS styrenheten något att göra med antispinn eller är det annat som styr. Vet inte heller om felet uppkommit nu eller om det legat ett tag. Tycker i såfall att verkstan borde sett nån kod när de felsökte ABSen.

Bilen är en V70N 2,4T -00

Har dom satt rätt styrenhet?, programerat enheten?
Ja, det är samma styrenhet som styr STC & ABS.
lampan på STC knappen ska väll inte lysa? (är det en svensksåld bil, som har stc?)

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]