Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Okej. Det lät på dom som att felsökning skulle vara dyrt, så jag frågade inte om de kunde mäta bara på den. Men som sagt, den var ju billig. Bör väl inte vara så svårt att mäta upp den när man tagit ur den för att se om den var felaktig? Har för mig att jag nån gång sett en tabell över korrekta värden.
960 är en modernare bil än vad jag har.Följ kablarna från batteriets minuspol och rengör anlutningarna,rengör jordflätornas anslutningar från motor till kaross. Kolla på sidorna i motorrummets främre del,sitter där plåtbleck med sladdar kopplade så rengör även där,även själva bleckets anslutning mot plåten. Inne i bilen nedre a-stolpar sitter det nog en liknande historia,bara att rengöra. Bara att kolla att du har dom här jordpunkterna. Sedan finns det ju speciella sprayer som löser oxid som man kan spraya i kontaktstyckena man ser i motorrummet. Själv har jag rengjort diverse kontakter till givare och efteråt lagt en klick original Volvo kontaktfett där,kostar ca 80kr. Tror B-tema har sådant fett nu för 25kr tuben. :D
Tog mig tills nu att ta tag i det här, har inget garage tillgängligt närmare än 10 mil..

Jag bytte stift, luftfilter, oljefilter, motorolja, växellådsolja och gjorde ren de jordpunkter jag såg i motorrummet. Nu går bilen förbannat bra 8) bara hoppas det håller i sig :) den drar bra mycket bättre hela registret igenom och går mycket mjukare och finare, när man byter växelläge hoppar växeln i direkt istället för att det tar nån sekund.. mycket nöjd. Borde gjort detta för länge sen.

Lärdom: titta efter lätta fel först.
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]