NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av links84
Hej!

Ska beställa en V50 i veckan, Har bestämt mig för en vit D2 med Summum paket och den svart/beiga(vita) skinnklädsen. Men jag har ett litet bekymmer i inredningen. Har kollat runt på lite bilder på Oyster burst, som för mig verkar vara mörkgrå. men jag har även sett bilder där den är typ champange färgad. kan någon reda ut detta för mig? hos volvo hade dom ingen demo bil med denna inne så där kunde jag inte se den.

Är det någon som har denna och har bilder tillgänliga så får ni gärna lägga upp dom

Den här bilden hittade jag, är detta Oyster burst?

Bild

Mvh Linus
Ingen som vet eller som har denna? har lagt en beställning idag och skulle verkligen behöva veta så att jag kan ändra om den inte är som jag tror. vilken färg går den i?

vore tacksam för svar.
Det verkar som Oyster burst är panelinlägg va? Jag tycker den på bilden ser ut att vara den mörka R-Designinredningen, och därmed också R-Designs mittkonsoll.

Hittade lite info från pressreleasen av nya C30, men det säger väl itne så mycket egentligen...
Ny mittkonsoll - Oyster Burst Déco

Volvos speciella mittkonsoll finns redan i flera innovativa varianter. Nu lanseras ytterligare en, kallad Oyster Burst Déco. Volvos designteam inspirerades av ytan hos de klassiska svenska Hagströmgitarrerna som gjordes världsberömda av bland annat Elvis Presley på femtiotalet. Hagström införlivade just ordet "burst" i många modellnamn, och gav gitarrerna ett mönster som skiftade från ljust till mörkt och tillbaka igen. Precis som det gör på den nya mittkonsollen till Volvo C30.
Tack så mycket för hjälpen! Den är alltså grå i utkanterna och ljusnar i mitten, Om jag tyder bilderna rätt? :)

Har valt calcite/mörkgrå skinnklädsel så det kanske blir rätt fräscht. är det någon som har sett denna "live", och kan tycka till ?

//Linus

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]