- ons 08 dec 2010, 18:43
Alltså jag vet inte vad det heter men ovansidan på instrumentpanelen alltså mellan ratten och vindrutan (instrumentbräda heter det ja
) den ytan är ljusbeige på min C70 och när solen lyser på den reflekteras ljuset i vindrutan och jag bländas och jag ser med svårighet framåt, förstår inte att Volvo kunnat släppa ut en sån flagrant designmiss, har sett att några årsmodeller senare har de gjort ovansidan mörkgrå även om nedsidan där instrumenten sitter är ljusbeige, så nån på Volvo har adresserat problemet... Alla fall funderar på för jag har tänkt behålla bilen ett tag att försöka göra nåt åt det, men det ska ju helst se snyggt ut, då bilen f ö är snygg (tycker jag alla fall), funderar i banor om nån sorts statiskt tunn gummiduk eller nåt som går att klistra eller jag vet inte, vill att det ska gå att ta bort utan att lämna märken oxå om man ska sälja bilen, men finns det nåt eller har nån gjort nåt snyggt som lösning eller är det nåt annat man kan göra, kanske det är vindrutan som ska göras nåt åt så den inte reflekterar solen, eller, nån?
Har putsat med rengöringsduk som skall göra ytan matt men den är lite blank ändå och det är det ljusa som blir ännu ljusare när solen lyser på det så...
Några ideér?

Har putsat med rengöringsduk som skall göra ytan matt men den är lite blank ändå och det är det ljusa som blir ännu ljusare när solen lyser på det så...
Några ideér?
Senast redigerad av 1 semmelman, redigerad totalt 0 gånger.