NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:När du köper hela hand taget istället för den lösa trasige el delen, så kan det kosta mer!)
Men nu var det hela bakluckehandtagslisten med reg.belysning, handtags"knapp" och hela fadderittan som VXC70 skrev om och då sa jag att jag köpte en sådan för 400kr begagnad... och inte "den" delen som eventuellt behövs.
???

om en del på bilen går sönder, köper du en helt ny bil då?
Det måste väll ändå räcka att köpa all eline i handtaget o inte själva den lackade plasten. då får du ju ny nymerskyltsbelysning & leknappen för öppning av baklyckan.
varfr köpa begagnade saker om nytt är billigare, o sen skylla på att man fick med nått man inte behövde
CarMan skrev:???

om en del på bilen går sönder, köper du en helt ny bil då?
Det måste väll ändå räcka att köpa all eline i handtaget o inte själva den lackade plasten. då får du ju ny nymerskyltsbelysning & leknappen för öppning av baklyckan.
varfr köpa begagnade saker om nytt är billigare, o sen skylla på att man fick med nått man inte behövde
Har du bytt den själv någongång ? Alltså bara den elektriska delen ?
Jag ser då inget lätt sätt att få ut "handtaget" du öppnar bakluckan med.. det är ju bara en knapp bakom en gummiflärp utan torx eller liknande runtom..
Ja, jag har bytt den massa gånger.

man tar bort hela det lackade handtaget, samt skruvar bort skyltbelysning & gymmit över handtaget. Nu kan du på baksidan trycka ut hela platan med all el.
VXC70 skrev:microbrytarn går själv på runt 200 kr så byter man bara den så klarar man sig undan med hälften.
Som jag ana, återigen halv a priset att köpa ny volvo orginal del, mot en begannad från skroten.
CarMan skrev:
VXC70 skrev:microbrytarn går själv på runt 200 kr så byter man bara den så klarar man sig undan med hälften.
Som jag ana, återigen halv a priset att köpa ny volvo orginal del, mot en begannad från skroten.
Åk och köp brytaren begagnad istället då... 50-60 spänn eller mindre =)

Sparar du... hmm... låt mig se.... 150 kr ! Är inte det heligt mycket pengar, Carman ?
det är mer än en brytare man köper, tycker att 2-300 är normalpris (om det nu är vad den kostar, jag har ingen aning om vad den kostar)

en begagnad är inte att rekomendera...
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]