Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Satsat på nya central europeiska sulor och ännu en vargavinter ... ? Otur eller dåligt omdöme?
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Den motorburna ungdomen gillar snön.
Räkna till 16 bilar framför elgiganten i kungens kurva.(stängt, 22,00)
De hadde sladdparty i nysnön.
Mestadels 740:is, en sierra, en epa, mm.
Lite avis, får nog inhandla en äldre volvo ngn gång.
av PTV
Lazydogmic skrev:Den motorburna ungdomen gillar snön.
Räkna till 16 bilar framför elgiganten i kungens kurva.(stängt, 22,00)
De hadde sladdparty i nysnön.
Mestadels 740:is, en sierra, en epa, mm.
Lite avis, får nog inhandla en äldre volvo ngn gång.
Och i nedersta delen av Skåne så var bussar och tåg starkt försenade av snön !?.Många körde på motorvägens omkörningsfil i 50 km/h på sommardäck eftersom de tydligen är bättre bilförare än andra och inte behöver vinterdäck !?.Andra susade förbi i fyrhjulsdrivna bilar i över 100 km/h för att riktigt visa hur bra bilar de färdades i !?.Några fastnade på en ishal backe och kasade baklänges på varandra när avstånd verkar vara helt okänt i denna halka.Mycket möjligt att de är rädda för mörkret och valt att köra i grupp !?.En dam står på en bensinmack och undrar vilket hål man häller spolarvätska och glykol i !?.En cyklist har övergett den oplogade cykelbanan och färdas mitt på gatan i mörkret utan ljus på denna cykel !?.Någon bil ligger upp och ner i diket.Mycket möjligt att de hittade årets sista blomma !?.Visst är väl snö fantastiskt undehållande !?. :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
StringerBell skrev:Satsat på nya central europeiska sulor och ännu en vargavinter ... ? Otur eller dåligt omdöme?
Funkar bra hittils. Vissa vägar var blank-is polerad till spegelyta igår men det gick rätt ok i alla fall.

Fick väl slå av något på tempot men det är väl en uppoffring jag kan tänka mig att göra för att slippa såga sönder vägarna och åka bra övriga dagar när vägen är ren.

Vägarna var ju också fullproppade med folk som åkte 100 ggr långsammar än mig i alla fall då de fortfarande halkar runt på sommardäck :-O)
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Snön ger oss anledning att sakna sommaren :D Jag själv tycker det är ganska trevligt, och hunden älskar snön. Synd att man bor på landet, strömmen går hela tiden så fort de kommer en vindpust :twisted:
Användarvisningsbild
av Ticken
crumpets skrev:Ytterligare ett steg in i framtiden: Ticken spottar och fräser när han står strandad på e4 tack vare den solida brittiska kvaliten och svär att han ska köpa en 940 igen :lol:
Hmm.. En hummer då?

/Ticken
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]