Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GLE
Extraljusen har ju alltid fungerat förut och det har aldrig varit något problem men för några månader sedan började dom strula. Dom fungerade ibland och ibland inte. Fungerade dom inte kunde jag ta bort relät och sedan sätta tillbaka det och inget hände men efter att man kört nån mil kunde dom börja lysa för att sedan slockna. Så det kan ju inte vara felkopplat och om det blev kortis i extraljusrelät så borde det väl ryka under huven och inte i kupén då relät för extraljusen sitter bredvid vätskebehållaren för servoolja. Allt som har med extraljusen att göra är bortplockat men ampervärdet på relät vet jag inte men jag har i allafall hängsäkring. Det ryker ju ändå när jag slår på helljuset och snart törs jag inte prova mer för då brinner väl bilen upp och det vore ju mindre bra.
av GLE
gnestakalle skrev:Kontrollera noga dina kopplingar då jag misstänker att något är felkopplat eller så är extraljusreläet trasigt så att det är en kortis där. Vad är extraljusreläet märkt med för Amperevärde? Har du en hängsäkring i extraljuskretsen? Vad har du för kablar i extraljuskretsen 1,5, 2,5, 4, eller 6 kvadrat? Hur många watt är extraljusen på och hur många är dom?

Mvh GK
Har aldrig haft nån tid till den här bilen men du GK, kan det bli sådana här fel om relät till extraljusen är paj. Isåfall kan jag ju koppla strömmen till extraljusen och se om det fungerar då. Det måste jag prova.
av GLE
GLE skrev:
gnestakalle skrev:Kontrollera noga dina kopplingar då jag misstänker att något är felkopplat eller så är extraljusreläet trasigt så att det är en kortis där. Vad är extraljusreläet märkt med för Amperevärde? Har du en hängsäkring i extraljuskretsen? Vad har du för kablar i extraljuskretsen 1,5, 2,5, 4, eller 6 kvadrat? Hur många watt är extraljusen på och hur många är dom?

Mvh GK
Har aldrig haft nån tid till den här bilen men du gnestakalle , kan det bli sådana här fel om relät till extraljusen är paj. Isåfall kan jag ju koppla bort strömmen till extraljusen och se om det fungerar då. Det måste jag prova.

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]