Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av damata
hejsan, nu har jag änu ett nytt problem, har bytat motor i min 240 från en b230f till en b230f från en 740 från 88 eller 89 men nu tänder den till på startgas och bensinpumpen går inte om jag inte tjuvkopllar den :S men pumpen gick innan jag byta motor, det kommer fram bensin till spridarna men dem sprutar inte, satt och funderade men vet inte riktigt vad som är fel, kan det vara boxen? boxen står det jetronic på, fick även byta ut elsystemet till det "gammla" kablarna för dem "nya" passa inte, allt annat funkar men inte spridarna och pumpen om jag inte tjuvkopplar den, det kom fram 6v till pumpen men testa med 12v så gick den.... något mer ni vill veta så skriv, förstår om ni börjar bli trött på mig :roll: men börjar bli trött på den jävla kärran :evil:
tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla till att börja med om bränslereläet får ström på stift 30 när tändningen är påslagen.

Vad är årsmodellen på din bil? Är det en 87:a?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bytte du boxarna, jag misstänker att du från början hade LH Jetronic 2.2 och ersättningsmotorn har LHJ 2.4.

Mvh GK
av damata
hejsan, kollat runt o läst, jag hade lh 2.2 i min och det nya var lh 2.4, jag har inte bytat bränslebox i den, går det att koplla förbi det? eller måste jag byta kabel harvan till lh 2.4 ? då måste jag väl ha tag i ett spridar relä också? hur mycket meck är det o byta? eller lättare o byta till b230f 2.2 motor? fick erbjudande av samma motor som jag har men vet inte hur mycket meck det är o byta boxen m.m till lh 2.4...

mvh //Christoffer
av Rådlös
Har du någon verkstadshandbok till bilen? Om inte, så skulle du nog inte ha påbörjat ditt projekt. (Min åsikt). Så skaffa dig en sådan.
Eftersom styrdatorn och tändsystemen, och all annan kringutrustning, kommunicerar med varandra, så måste du ju ha kompletta system och kabelhärvor för att det skall kunna fungera.

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Hej, Säljer ett använt men fint nyckels[…]