Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterR
Tänk på att inlägget är skrivet kl 00.16 på en fredakväll/natt, då kan man va mycke trött eller berusad. :roll:
När kommer jagrullar med fyllefilter ? :mrgreen:
//Peter
av volvoyamha
Hmmm. väldigt mycket att ta till sig både negativt och positivt!! Men som sagt det är inget större skillnad på att bygga om en calibra och en v70.
Du får gör nästan samma ingrep! subbframen får du göra egen på den, kapa i brandväggen/ torpedväggen och en bit av golvet, samt gör egna motorfästen.
Den del av torpeden och golvet man tar bort (den bärande delen) er sätts ju med växel/ kardan tunnel.
Men skall prata med SFRO och se vad dom säger.

Mvh
Användarvisningsbild
av Sevenfold
Edit:
Kan rekomendera att kolla upp allt och planera noga, annars kommer det inte funka
har själv konverterat en 855:a

Glt motor från en 850 -97
M90 Låda från 940 ltt (moddat svep)
kardan och grejer från 960
jagga bakaxel från -87a tror jag det var

jag testade först med sierra bakaxel från en 4x4
och kardan från en volvo 164 men det funka inte bra.

men det e för mycket jobb, det e bara lägga ner
det krävs mycket tid och det e inte bara att gå loss med svetsen
Senast redigerad av 1 Sevenfold, redigerad totalt 0 gånger.
av volvoyamha
Ja jag vet :) Men jag känner en som skulle förstäkra kardanrören och byta till värre knutar medans han höll på skulle han balansera (960)axlar.. Vi har fundera och måttar men någon ford bakaxel som dom kör på porsche och så.. 8bult tror ja, men då blir det svårar med att hitta lagom fälgar... Skall funderas och kollas upp!!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Fordaxeln där, det är inte så att du menar en 9"? Brukar kunna va svåra att få tag i, men finns allt och lite till om man vill ha en axel som håller.

Rakställa motorn i en 7/900 är ju "något" enklare eftersom det finns färdiga fästen till allting och lådor som passar rakt av och så. Det är bara insug, fördelare och lite småsaker som lär fixas.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]