Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmy1000
Ska nu beställa en XC60 och undrar om någon vet om den nya T5 motorn har AWD? Under motor information på Volvos hemsida står det ATT den har det men enligt återförsäljare och under prislistan har den INTE det... ???

Kan någon hjälpa mig och reda ut detta???

Tacksam för svar!

//Jimmy
av Lövet
Volvos hemsida har väldigt ofta fel. Det som står i säljarens beställningssystem lär vara mer uppdaterat.
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:Volvos hemsida har väldigt ofta fel. Det som står i säljarens beställningssystem lär vara mer uppdaterat.
Nu verkar det som om även säljsystemet är lite si o så med till XC60, eftersom det sker en ändring av XC60 produktionsvecka 46, infomationsmaterialet för detta har tydligen inte kommit ut ännu.
Enligt Volvo skall "Bygg din bil " vara uppdaterad i morgon(onsdag) med de nya produktförändringarna på S/V60 och XC60.
Men som sagt de har ju lovat saker tidigare.........
av tower
Steff 99 skrev:
Nu verkar det som om även säljsystemet är lite si o så med till XC60, eftersom det sker en ändring av XC60 produktionsvecka 46, infomationsmaterialet för detta har tydligen inte kommit ut ännu.
Enligt Volvo skall "Bygg din bil " vara uppdaterad i morgon(onsdag) med de nya produktförändringarna på S/V60 och XC60.
Men som sagt de har ju lovat saker tidigare.........
Volvo har redan lagt ut de nya motorerna på "Bygg din bil" ! :D
av jimmy1000
Tyvärr är informationen på "bygg din bil" väldigt bristfällig, klickar man i T5 alternativet står det AWD baktill på bilen men under information på motorn är det dessvärre tomt... ??:-/

Man får väll vänta och se om de lägger ut något mer de närmsta dagarna.
Användarvisningsbild
av bjornw
T5 finns bara med Powershift lådan som inte är anpassad för AWD i någon Ford eller Volvo-modell. Att den ska få AWD den närmsta tiden håller jag som mycket otroligt.
Volvos filosofi om vilka modeller och motorer som ska erbjudas med AWD är tyvärr outgrundlig.
av Amli
Det är verkligen synd och märkligt att inte AWD finns till fler av Volvos modeller än de kraftigaste. Ok, kanske om det rörde sig om en V60 men att inte erbjuda det till en XC60 låter ju bara rent korkat.
av Lövet
Har man hemmafruar i USA som främsta målgrupp för modellen så blir det så. Men visst är det synd, titta exempelvis på Audi som har 55% av sin försäljning som Quattro i Sverige. Efterfrågan finns alltså. Ett annat helkorkat beslut är att endast sälja AWD med automat. Jag är inte nämnvärt förtjust i Geartronic...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Som jag skrev i en annan tråd. Volvo och i viss mån BMW har positionerat 4wd som en "premium lyx imponera på grannen feature". Därför finns det inte till mindre motorer tex.

Det gör att jag i nästa bilbyte kanske måste välja Audi, VW, Skoda, Ford, Subaru tex som ju även säljer med 4wd som en "nytto-funktion" även till mindre motorer. Där kan man ju få en snål motor med 4WD som drar 2000 kg tex
av mikebike
bjornw skrev:Volvos filosofi om vilka modeller och motorer som ska erbjudas med AWD är tyvärr outgrundlig.
andreas_lofgren skrev: Ett annat helkorkat beslut är att endast sälja AWD med automat. Jag är inte nämnvärt förtjust i Geartronic...
Amen.

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]