Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Frågan är om ett forum liksom en tidning har en "ansvarig utgivare". Alltså om siteägare eller admin faktiskt kan bli anklagade för något olagligt iom sådana diskussioner. Jag menar upphovsrätt är ju ganska i ropet idag, nu har jag iofs ingen koll på vad som gäller utan jag bara spånar lite. :)
av *pettson*
Men ni förlåt att jag avbryter.
jag förstår inte varför man propagerar för och emot? Admin&Co har inte sagt nånting alls. Dom har blivit tillfrågade och dom jobbar på ett beslut. Oavsett känslor för eller emot så är det trots allt dom som tar beslutet. :wink:
jag ställde en fråga tidigt i tråden hur det är på andra marknader? ex-vis i USA ändrades serviceåterställningen året efter på 850n i den amerikanska instruktionsb- upplystes det så ägaren kunde göra det själv. har för mig att EU även har rekomendationer i frågan? är någon uppdaterad.
oavsett åsikter i frågan så får vi respektera forumledarna.
isak
*pettson* skrev:Men ni förlåt att jag avbryter.
jag förstår inte varför man propagerar för och emot? Admin&Co har inte sagt nånting alls. Dom har blivit tillfrågade och dom jobbar på ett beslut. Oavsett känslor för eller emot så är det trots allt dom som tar beslutet. :wink:
Visst är det så men samtidigt så skrev Brainy följande: "Fortsätt gärna skriva argument för och emot i denna tråd så vi senare kan ta ett slutligt och välgrundat beslut."

Så det är väl inte fel att föra en diskussion som dessutom ligger på en vettig nivå. :)
Hej wissel.

Snart ett år sedan sista inlägget i denna tråd.
Fick se den idag.
Mycket bra initiativ av dej att kontakta Volvo ang. Vadis.
Och det var ett mycket välformulerat brev du skrev till dom.

Men man blir alltid lika matt på att se hur stora organisationer inte vill nedlåta sej till att lyssna på enskilda personers synpunkter.

Deras motivering till att ej vilja släppa ut Vadis till allmänheten är mycket krystad.
Dom säljer ju pappersupplagan "den gröna" verkstadshandboken och den finns ju heller ingen support till.

Har du hört något mer från Volvo i detta ärende?

//MVH. tuxedo
.
Nej inget ytterliggare, dock fick jag en känsla av "tyst medgivande" för användning av VADIS. Rätt eller fel !!
Med största sannolikhet kommer dom iaf aldrig att bråka om detta, för dom o de flesta så är programmet "skrotat".
:D
Det tog lång tid, men nu har vi fått svar från Volvo.

De tillåter att vi diskuterar användandet av Vadis på forumet, vi får helt enkelt utgå från att det är lagliga licenser ni har.

Så i fortsättningen tillåter vi diskusioner kring användandet av Vadis.
Självklart kommer det även fortsatt att vara förbjudet att diskutera ev. piratkopiering av Vadis.

/Brainy
Hemulen skrev:?:-/ tycker det verkar lite konstigt att man frågar Volvo om vad man får diskutera eller inte ?:-/ . Jag frågar till exempel inte Konsum om jag får diskutera deras produkter eller inte. :)
men Piratkopierar du deras PLU så får du nog se....:D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]