Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tartryffel skrev:Behöver du en sån? Det går ju bra att släcka m.h.a. trippmätarknappen och tändningsnyckeln.
say what? är helt ny med volvo så jag har fan noll koll, är gammal ford-ägare ( hua ). menar du att man kan släcka airbaglampan + servicemess via trippmätaren och nyckeln? låter ju som en dröm. hur göra? :twisted:
Pallewalker skrev:tändning på läge 1 tryck och håll ner trippmätaren vrid till läge 2 på nyckeln inom 2 sek. detta är för service lampan. :D lite olika på årsmodeller dock men principen samma.
haha ska genast prova tonight :D :D
greeeken skrev:Tvivlar starkt på att du kan släcka airbaglampan med detat verktyg
kan hålla med dig på den delen. biltema brukar komma med lite falsk marknadsföring ibland. deras sortiment på MC vägrar jag totalt inhandla
daniel1340 skrev:
Pallewalker skrev:tändning på läge 1 tryck och håll ner trippmätaren vrid till läge 2 på nyckeln inom 2 sek. detta är för service lampan. :D lite olika på årsmodeller dock men principen samma.
haha ska genast prova tonight :D :D
didnt work :|
Då gör du fel för det fungerar på alla P2-bilar. Sitter på iphonen nu så det blir lite knöligt att söka men sök på släcka servicelampa* V70 (med asterisken får du med både servicelampa och servicelampan i träffarna). Byt ut V70 mot din bilmodell.
Användarvisningsbild
av Ricke77
Jag hade nog provat o köpa en sådan. Inag stora pengar ju. Fungerar det inte så kan du ju försöka lämna igen den geom att hävda att det var fel anslutning i bilen eller nåt. Eller så kränger du den till någon som har en V70 -97-00. Där måste man ha ett sådant här instrument (OBDII) för o släcka servicelampan.

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]