Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattis92
hej jag bytte min lambdason i måndags och efteråt så typ bluddrar det nästa och nästan hoppar/hostar frammåt tills jag når 3000 och över för då går den perfekt. jag undrar vad det kan va för fel behöver verkligen hjälp med detta
av fraazze
VAd e det för bil och årsmodell? Kollat ut felkoder och raderat ev. felkoder?
Användarvisningsbild
av olindh
Vad är det för motor och vad är det för lambdasond du bytt till?
av mattis92
den är en gle och jag bytte till en universal lambdason men han som ja köpte den av sa att det skulle funka men jag funderar på efterssom det hände typ 10 min efter ja bytt den så kanske den inte funkar på min bil men lampan har slutat lysa. jag bytte den för lampan lös och när jag väl tog bort den så va den helt sönder det såg man
Användarvisningsbild
av olindh
Universallambdasond brukar tyvärr inte fungera till gle. Om lampan med lambdasymbol börjar lysa så ska du först läsa ut felkoder. I en av de översta trådarna står hur du gör.

Vill du köpa en ny lambdasond som funkar så skicka pm till mig för jag har en liggandes.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Att den lampan lyser betyder inte enbart att lamdasonden är trasig, för det finns en hel del andra orsaker också som tänder upp lampan. Men nu hade du tur och hittade felet direkt, gäller ju bara att få dit rätt saker förstås...
av mattis92
kebabpizza skrev:Att den lampan lyser betyder inte enbart att lamdasonden är trasig, för det finns en hel del andra orsaker också som tänder upp lampan. Men nu hade du tur och hittade felet direkt, gäller ju bara att få dit rätt saker förstås...

ja det e ju de
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]