Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royalcruiser
Hejsan!

Jag har trubbel med min gamla 855 T5 (B5234FT) Får inte fram något bränsle, det verkar inte som pumpen går när jag slår till tändningen. Jag bytte bränslepumpsrelä, men utan resultat. Jag undrar om det finns några utsatta kontaktstycken till pumpen, och om man kan komma till pumpen utan att plocka ner tanken.

Mvh

Kristian
av *pettson*
Royalcruiser skrev:Hejsan!

Jag har trubbel med min gamla 855 T5 (B5234FT) Får inte fram något bränsle, det verkar inte som pumpen går när jag slår till tändningen. Jag bytte bränslepumpsrelä, men utan resultat. Jag undrar om det finns några utsatta kontaktstycken till pumpen, och om man kan komma till pumpen utan att plocka ner tanken.

Mvh

Kristian
Oftast handlar det om relä men ibland är det pumpen. Lyft på lastrumsgolvet så hittar du ett lock, därinunder finner du tankarmaturen.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Vet inte om de är till din årsmodell men (du nämnde inte det, men de här för 1994 års) : (Klicka på bilden så blir den större)

Bild
av Royalcruiser
Tackar så mycket för svaren!

Jag får inte fram stöm till pumpen, hur går kablarna till den? Finns där några kontaktstycken "på vägen" från reläet. Reläet är som sagt bytt och där är ström i sockeln när man slår till tändningen. Däremot ingen ström bak vid pumpen. Någon enstaka gång har pumpen surrat till, och bilen startat för att omedelbart dö igen. Har sökt fram och tillbaka på forumet, men inte hittat något riktigt relevant. Finns den några nya ideer?

Mvh

Kristian
av *pettson*
Är det din -94 vi pratar om eller en nyare? För startspärren på nyare blockerar pumpen.
Det är inte särskilt lätt att gissa sej till vilket elschema som gäller för just din bil.
av Royalcruiser
Oj, ber om ursäkt!Visst är det min -94 det gäller. Startspärren är en Volvo-original med en liten extranyckel. Den den blockerar startmotorn, ska den blockera bränslepumpen också?

mvh

Kristian
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]