Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av juvedelgio
Tjenare!Har ett väldigt stort problem med min 855!den går bara på 4 cylindrar!har gjort komp test på den femte cylindern och där händer inte mycket :cry: så frågan är vad problemet kan vara?och hur mycket kan det tänkas kosta att fixa det om man lämnar in bilen om vi nu skulle säga att det vissar sig att det är ventilerna som gått åt hel..Tacksam för svar MVH Danne
av *pettson*
juvedelgio skrev:Tjenare!Har ett väldigt stort problem med min 855!den går bara på 4 cylindrar!har gjort komp test på den femte cylindern och där händer inte mycket :cry: så frågan är vad problemet kan vara?och hur mycket kan det tänkas kosta att fixa det om man lämnar in bilen om vi nu skulle säga att det vissar sig att det är ventilerna som gått åt hel..Tacksam för svar MVH Danne
Tja.. är det inte ventilerna så är det ju en utbytesmotor plus kostnaden för bytet av denna.
Eftersom du tappat allt komp vad jag kan förstå så kan du ställa in dej på att det är topplocket. Såvida du inte har hål i en kolv, du får inte det rätta svaret förräns toppen är lyft hursomhelst om du inte känner nån som kan kika i cylindern med fiberoptik.
Priser.. ja jag vet ju inte om du har en 10v eller 20v men beroende på vad du har för krav, ska nån slänga dit en begagnad topp helt utan översyn så bilen förhoppningsvis går, eller ska du ha en motsvarande utbytestopp? Det är en ganska stor skillnad på materialpriset i dom fallen. En topp från skroten helt utan några garantier för längre bruk brukar ligga på ett par, kanske tre tusenlappar. En utbytesrenoverad på högre pris. Alltifrån 4-5 upp till runt 7-8 tusen beroende på vem som gjort jobbet och vilka garantier. Samt om det är utbytes eller om det är sålt utan att ta emot stomme.
jobb.. tja det motsvarar ju byte av en topplockspackning i jobb, så allt mellan 10 och 20 tusen? Har hört om billiga jobb för 5000 men det är mer sällsynt och om dyra på märkesverkstad för 20.000 och motsvarande på icke märkes för 17000.. Men det är omöjligt att säga vad du får ge eftersom du har egen prisbild. Söker du en 20v topp så har jag en i nyskick ligger i saludelen.
För att få en bra prisbild får du nog ta telefon på måndag och börja ringa.

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]

Det är inte så att du har en V70 av f[…]