Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Delgad
Tyvärr inte ;/ Tycker oxå det är märkligt att dioden lägger av.. men någon gång gör väl dessa det oxå.
Vet du vart man kan köpa dessa dioder? Claes Ohlson? Eller är det Bilia som gäller?
Användarvisningsbild
av wissel
På mina 2 senaste V70 isar har jag bytt själva Dioden och ändrat färgen till Blå förståss.
Kjell o Co. eller Clas O..... 3,5 v. och starkast möjliga. kastar röda locket och låter Dioden titta fram, putsar av toppen så den blir platt, så att spridningen blir större....hoppas då bara att inte själva "hållaren" har pajjat för dig.....
:D
Användarvisningsbild
av Delgad
hur får man bort själva plastbiten som sitter ovanpå dioden? Verkar sitta stenhård, vilket håll och hur öppnar man den? :oops:
Användarvisningsbild
av wissel
Om du har ett litet "fiskben" eller liten skruvmejsel, pilla i framkanten på Diodhuset utan att förstöra instrumentbrädan förstås,
pilla sedan up huset och koppla loss kablarna, pass upp så du inte tappar ned dessa i hålet...jag brukar sätta en penna mellan kablarna så att dom inte slinter ner.....ta in huset o ta isär huset för avlödning av din Diod, passa in den nya Dioden med rätt längd på benen som du nu skall löda. Tänk på + och - på dioden. Sätt ihop o montera i bilen. Art. nr hos Kjell o & är 90585. (Blå Diod)
den lilla röda glashuvan pillar du försiktigt loss då dom sitter med 2 små hakar bara.
Användarvisningsbild
av wissel
greeeken skrev:Ibland undrar jag om du snor mina tankar :-p Penna använder jag oxå :-p

Det är precis så man ska göra då blir det inte fel.
haha..............jepp. :D

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]