Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wimark91
hej. har en 850 S som jag gjort motorbyte på. och nu så vill den inte starta. spridarna skickar inte ut soppa och det blir inge gnista på stiften. vad kan det vara för fel. för allt annat funkar som det ska. kommer soppa till spridarna men inte längre och den går runt utan problem.

Andres
av *pettson*
wimark91 skrev:hej. har en 850 S som jag gjort motorbyte på. och nu så vill den inte starta. spridarna skickar inte ut soppa och det blir inge gnista på stiften. vad kan det vara för fel. för allt annat funkar som det ska. kommer soppa till spridarna men inte längre och den går runt utan problem.

Andres
Eftersom du gjort motorbyte får vi anta att du inte kopplat in allt?... Checka kabelpiskorna igen. Särskilt dom över kylaren.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du bytt till en likadan motor eller....?

Mvh GK
av *pettson*
wimark91 skrev:nä allt sitter som det ska. det är bara lite vakuum detaljer men man tycker ändå att det ska komma soppa och gnista ändå?:/
En förutsättning för att få soppa o gnista är att allt är inkopplat. Det är bara lite vanligt sunt förnuft. Om bilen var okej innan bytet på den biten så kan man ju fortfarande anta att allt inte är riktigt inkopplat eller hur? Alternativet är säkringar.
Har du kollat om du har 12v på spridarna?

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]

Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]