- mån 06 sep 2010, 19:48
Jag tror fortfarande inte att man får in mer skatt utan fastighetsskatten.
Jag tycker däremot att det skulle vara fel om tex barn till rika föräldrar kan få bättre skola bara för att just föräldrarna är rika.
Stupid-Flanders skrev: Du åker ju fortfarande från en svensk flygplats, har förmodligen bokat resan via en svensk resebyrå mm. Kanske är någon annan som får jobba lite extra (tjäna mer pengar = betala mer skatt) för att täcka upp för dig när du är på semester??Så är det säkert. Men det är ju samma sak med den extra anställda undersköterskan som jag hade som exempel.
Jag tror fortfarande inte att man får in mer skatt utan fastighetsskatten.
KKR skrev: Konstgt resonemang. Skall vi beskattas så hårt att vi inte har mer än livets absoluta nödtorft. Ska vi återupprätta Sovjetmentaliteten?Är det någon som skrivit detta? I så fall har jag missat det.
Stupid-Flanders skrev:Håller med KKR här.Varför ska inte en människa som tjänar/har mer pengar, alternativt prioriterar annorlunda, ha möjligheten att betala för att få det lite bekvämare när han/hon blir sjuk behöver vård. Är det fel att den personen bor i större hus, har nyare finare bil, kan åka på semester oftare eller har råd att sätta sina barn i privatskola också???Har jag aldrig sagt. Alla prioriterar ju olika och lägger olika mycket pengar på olika saker.
Jag tycker däremot att det skulle vara fel om tex barn till rika föräldrar kan få bättre skola bara för att just föräldrarna är rika.
Fisch skrev:Jag blev lite nyfiken... finns det någon här som aktivt engagerar sig politiskt?Beror på vad du menar med engagerar dig. Tycker det är ganska intressant med politik ibland. Men jag är inte medlem i något parti. Har inte ens bestämt hur jag skall rösta än.
sveax skrev:Lyssnade på TV-utfrågningen av Lars Ohly. Hur i herrans namn kan Mona ta med honom i ett samarbete om en regering. Han verkar ju bara vara med om kompromisser för att försöka vara med och bilda regering. Det är mycket som bara är ändring av hans ursprungliga förslag av "taktiska" skäl som han själv har sagt. Om de rödgröna vinner så tror jag inte det tar lång tid innan vi får en regeringskris.Förstår inte riktigt hur du menar. Skulle man inte kompromissa då eller? Det är väl bättre att få lite att säga till om än att inte få något. Har inte högerpartierna kompromissat om vissa saker eller är de överens om allt? (Ibland verkar det i och för sig som om alla har samma åsikt men jag har ändå svårt att tro detta.)
/ Tomas