- tis 10 aug 2010, 09:35
#435589
Jag kan endast gissa eftersom jag inte vet hur bilen körts eller bilens skick osv.
Förutsatt att vi inte pratar om kärvande ok och belägg med dessa skador som följd, vilket det kan vara, så har dom körts inspirerat.
Dom har blivit rejält överhettade hursomhelst. Det berättar både rostens färg och sprickorna.
Antingen bristande körteknik, eller så är det fel kombination av skivor/belägg för din körning.
Vad det verkar som, har du kört beläggen ända ned i stålet.
Ska du undvika att bromsarna blir så när du är inspirerad så behöver du skivor med bättre kylning. Samt se till så skivorna får mera luft.
Gällande beläggen så behövs belägg som tar hand om värmen bättre, som också tar längre upp i temp. Det gör att dom slits mindre.
Men.. det är bara gissningar som jag skrev ovan.
Förutsatt att vi inte pratar om kärvande ok och belägg med dessa skador som följd, vilket det kan vara, så har dom körts inspirerat.
Dom har blivit rejält överhettade hursomhelst. Det berättar både rostens färg och sprickorna.
Antingen bristande körteknik, eller så är det fel kombination av skivor/belägg för din körning.
Vad det verkar som, har du kört beläggen ända ned i stålet.
Ska du undvika att bromsarna blir så när du är inspirerad så behöver du skivor med bättre kylning. Samt se till så skivorna får mera luft.
Gällande beläggen så behövs belägg som tar hand om värmen bättre, som också tar längre upp i temp. Det gör att dom slits mindre.
Men.. det är bara gissningar som jag skrev ovan.