Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jetstar
Då så har man monterat kromringarna och blåa diodlampor i mätarhuset på s60 (2001) blev skitsnyggt!!
och förvånansvärt lätt var det också!!
ska byta till blått i resten av reglagen också typ ac och fläktkontrollen,omkopplaren för lyset osv, det sitter andra lampor i dom som är kortare och har platt baksida med ett kilspår i, dessa fins att köpa på bla diodhuset

http://www.diodhuset.se/art-1.asp?id=411&iPageID=39

problemet är att dessa kostar 29kr/st vilket är helt stört dyrt om man jämför att jag köpte 10st 3 chips dioder samt 10st vanliga dioder på ebay från Hongkong för 170kr! och gratis frakt! kan nämnas att en sats med likadana kostar på bildioder 290kr för 9st!!

alltså frågan jag har är: vad kallas dessa lampor?? de andra jag köpte hette ju T5 så de va enkla att hitta på ebay men vad heter dessa?? NEO4 heter dom på svenska sidor men inte på engelska!

hoppas någon kan tipsa mig!!

Mvh
Användarvisningsbild
av Funk
Neo Wedge T4 har jag för mig att dom hette på ebay när jag beställde. Jag betalade runt 7 kr styck inklusive frakt när jag köpte...., men man fick leta lite innan man hittade dom.

/Thomas
av jetstar
Funk skrev:Neo Wedge T4 har jag för mig att dom hette på ebay när jag beställde. Jag betalade runt 7 kr styck inklusive frakt när jag köpte...., men man fick leta lite innan man hittade dom.

/Thomas
Tack för svar!! hittade och beställde 150kr för 14st:-)
dock blev det T5! hoppas dessa passar:-/
hur vet man om det är T5,T4 eller T3?? hur ser man skillnad?

Mvh
Användarvisningsbild
av Funk
T5 är för store tror jag.... Till S60/V70N är det neo wedge 4 som gäller... skulle tro att det är T4

/Thomas

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]